30/04/2024
تحصیل رایگان در اروپا

تحصیل رایگان در اروپا

شرایط تحصیل رایگان در اروپا

اگر می خواهید تحصیل رایگان در اروپا، داشته باشید باید یک سری راه ها را امتحان کنید و شرایط خاصی داشته باشید تا بتوانید تحصیل رایگان دریافت کنید. اگر شما هم به دنبال تحصیل با هزینه کم یا رایگان هستید تا انتها با ما همراه باشید. هم چنین برای این کار باید به سراغ دفتر مهاجرتی معتبر بروید تا بتوانید اطلاعات کاملی دریافت کنید.

"تحصیل رایگان در اروپا

تحصیل رایگان در آلمان

اینگونه می توان اعلام کرد که تمام دانشگاه های دولتی در آلمان رایگان هستند و هزینه ای دریافت نمی کنند. شما می توانید به صورت پاره وقت در حین تحصیل کار کنید.کار پاره وقت حقوق کمی دارد اما بهترین شرایط برای فردی می باشد که دانشجوی بین المللی در آلمان محسوب می شود. زندگی در آلمان در برخی از شهرها ممکن است در مقایسه با برخی شهرهای اروپایی هزینه بیشتری باشد اما از نظر هزینه های تحصیل، آلمان یکی از مقرون به صرفه ترین کشورها برای تحصیل رایگان در کشورهای اروپایی است.

هزینه تحصیل در آلمان

هزینه های زندگی و تحصیل در آلمان به این صورت می باشد: ​​شهریه دانشگاه های دولتی آلمان برای یک سال صفر یورو می باشد .هزینه مدیریت: بین 50 تا 250 یورو برای یک سال تحصیلی و هزینه زندگی در آلمان: 800 تا 1.100 یورو در ماه است. با رفتن به آلمان برای تحصیل می توانید شانس بسیار زیادی برای دریافت ویزا آلمان داشته باشید. کیفیت تحصیل در این کشور بسیار بالا می باشد. معمولا برنامه تحصیلی در این کشور به زبان انگلیسی می باشد. هم چنین ارائه طیف گسترده ای از برنامه های آموزشی توسط مراکز آموزش عالی (دانشگاه، کالج های هنر و دانشگاه های علمی کاربردی) یکی دیگر از مزیت های آن محسوب می شود.

رشته های محبوب دانشگاه های آلمان

رشته های محبوب برای تحصیل در آلمان به این صورت تعیین می شود: مهندسی مکانیک، کامپیوتر، اقتصاد، داروسازی می باشد. اما برای دریافت ویزای دانشجویی آلمان، باید ثابت کنید که تمکن مالی معادل 10.236 یورو در سال برای هزینه های زندگی در آلمان (متوسط هزینه ماهانه در آلمان: 850 یورو) دارید. هم چنین شما باید هزینه خرید بلیط پرواز به آلمان را بدانید که آن را از طریق آژانس های هواپیمایی و مسافرتی می توانید کسب کنید.

تحصیل رایگان در اروپا

تحصیل رایگان در فرانسه

باید بدانید که فرانسه به عنوان یکی از محبوب ترین مکان ها برای تحصیل رایگان در کشورهای اروپایی، فارغ از ملیت شما شهریه ای را برای تحصیل در بسیاری از دانشگاه های دولتی فرانسه دریافت نمی کند.

برای مشاهده اطلاعات کامل در مورد مهاجرت به سوئد می توانید این مطلب را مطالعه کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *