19/04/2024
معرفی روستاهای گردشگری ایران

معرفی روستاهای گردشگری ایران

معرفی روستاهای گردشگری ایران

روستاگردی یکی از انواع سفرهایی است که در بین عموم مردم بیشتر جا افتاده و جذابیت بالایی هم نیز دارد. روستاهای زیادی در ایران وجود دارد که شاید حتی تا به حال نام آن ها را نشنیده باشید اما به اندازه ای زیبا و دیدنی هستند که پیشنهاد می شود حتما در ایام تعطیل دل به جاده بزنید و از آن ها دیدن کنید.

روستای ابیانه

روستایی جذاب در فاصله ی ۴۰ کیلومتری شهر نظنز به نام ابیانه وجود دارد. این روستا یکی از بلندترین مناطق مسکونی است که سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. ارتفاع روستای ابیانه از سطح دریا حدود ۲۲۲۲ متر است که به همه این ها شما معماری بومی و خاص منطقه و همچنین بناهای تاریخی موجود را هم اضافه کنید.

برای رسیدن به این روستا دو راه وجود دارد یکی از طرف جاده کاشان – نظنز و دیگری از سمت اتوبان کاشان – اصفهان

معرفی روستاهای گردشگری ایران

معرفی روستاهای گردشگری ایران – آبیانه

روستای کندوان

یکی دیگر از روستاهای گردشگری ایران که سفر به آن بسیار پیشنهاد می شود، روستای کندوان در ۵۰ کیلومتری جنوب غربی تبریز است. این روستا به دلیل شکل و نوع خانه هایی که دارد از لحاظ گردشگری و جذب مسافر بسیار پتانسیل بالایی دارد. جالب است بدانید نمونه ای همانند این روستا در ترکیه به نام کاپادوکیه وجود دارد که هم زندگی در آن جریان دارد و هم مسافر به سمت خود جذب می کند.

برای رسیدن به این روستا می بایست که از سمت شهر تبریز به اسکو بروید و سپس از آن جا به سمت جنوب و شهر اسفنجان و کهنمو بروید.

برای مشاهده 5 آبشار فوق العاده زیبایی ایران به لینک درج شده مراجعه کنید.

معرفی روستاهای گردشگری ایران

معرفی روستاهای گردشگری ایران – کندوان

روستای ماخونیک

روستایی به نام ماخونی در دهستان درح در استان خراسان جنوبی قرار دارد که بر اساس آمارهای موجود در سال ۱۳۹۰ جمعیت آن برابر ۷۳۹ نفر است. روستای ماخونیک در یکی از جذاب ترین روستاهای گردشگری ایران است که برای ماجراجویی گزینه ی بسیار مناسبی است. این روستا تا افغانستان نیم ساعت فاصله دارد و مردم ماخونیک اصالتا افغانی هستند عده ای از آن ها هم با مهاجرت به این شهر آمده اند .

فاصله روستای ماخونیک تا تهران ۱۲۶۱ کیلومتر است.

معرفی روستاهای گردشگری ایران - ماخونیک

معرفی روستاهای گردشگری ایران – ماخونیک

روستای میمند

از دیگر روستاهای گردشگری ایران که حیف است ایرانی باشیم و از آن دیدن نکنیم، روستای میمند است. این روستای صخره ای در نزدیکی های شهر کرمان قرار دارد و یکی از قدیمی ترین سکونت گاه ها در جهان محسوب می شود. از لحاظ تاریخی این روستا دارای تاریخچه ای به اندازه ۱۲ هزار می باشد و آثار باستانی بسیار را در خود جای داده است.

جاذبه های این روستای تاریخی : حمام ، آتشکده ، مسجد تاریخی و حسینیه آن هست.

معرفی روستاهای گردشگری ایران - میمند

معرفی روستاهای گردشگری ایران – میمند

روستای بیاض

در استان کرمان روستایی به نام بیاض قرار دارد و جز یکی از روستاهای گردشگری ایران محسوب می شود. معنای بیاض هم را هم جالب است بدانید که در این منطقه سفید معنی می شود و نام آن از پنبه زارهای بیاض برگرفته شده است. مطابق با برآوردهای انجام شده در سال ۸۵ جمعیت روستای بیاض برابر با ۳۴۰۲ نفر است.

به منظور دسترسی به روستای بیاض باید به ۲۵ کیلومتری جنوب شهر انار و ۶۵ کیلومتری شمال غربی شهر رفسنجان بروید.

معرفی روستاهای گردشگری ایران - روستای بیاض

معرفی روستاهای گردشگری ایران – روستای بیاض

روستای اورامان

منطقه ای بسیار خوش آب و هوا در استان کردستان به نام اورامان وجود دارد که می توان آن را در لیست روستاهای گردشگری ایران قرار دارد و گفت که حتما از آن دیدن کنید. این شهر در دره‌ای شرقی- غربی و در شیب تندی روبه روی کوه ایجاد شده است . معماری روستای اورامان به صورت پلکانی بوده و زمانی که شما از پایین به این روستا نگاه کنید حیاط هر خانه را پشت بام خانه دیگر خواهید دید و این برای گردشگران بسیار جذاب محسوب می شود.

به منظور دسترسی به این روستا می بایست که به ۷۵ کیلومتری شهر مریون بروید که چرا که اورامان در جنوب شرقی شهر مریوان قرار دارد.

معرفی روستاهای گردشگری ایران - روستای اورامان

روستای اورامان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *