20/04/2024
نحوه اخذ بورسیه تحصیلی و تحصیل به همراه فاند FUND

نحوه اخذ بورسیه تحصیلی و تحصیل به همراه فاند FUND

نحوه اخذ بورسیه تحصیلی و تحصیل به همراه فاند FUND

نحوه اخذ بورسیه تحصیلی و تحصیل به همراه فاند برای دانشجوهایی که می خواهند در کشورهای دیگر تحصیل کنند مهم و حائز اهمیت هستند. تحصیل در کشورهای دیگر یکی از رویای هایی است که حتما باید از قبل برنامه ریزی شودو مراحل مختلف و مدارک را تهیه کنید. از نوشتن درخواست و آماده کردن مدارک مورد نیاز از قبل و توصیه نامه استاد و … کارهایی است که افرادی که می خواهند مهاجرت تحصیلی کنند باید انجام دهند. با پذیرش شما از دانشگاه مورد علاقتان حالا باید مدارک مالی آماده کنید.

نحوه اخذ بورسیه تحصیلی و تحصیل به همراه فاند FUND

نحوه اخذ بورسیه تحصیلی و تحصیل به همراه فاند FUND

درآمد خانوادگی دانشجو و همینطور کشوری که در آن زندگی می کند تاثیر در گرفتن فاند دارد. بورسیه بر اساس شایستگی دانشجو چه در زمینه علمی چه فرهنگی و چه ورزشی بررسی می شود و به اصطلاح Merit-based می گویند. در صورتی که میخواهید بورسیه تحصیلی بگیرید حتما باید یک CV قوی ارائه بدهید.

CV شامل تالیف کتاب، و مقاله، معدل بالا، اختراع، نمره زبان خوب و توصیه نامه و جوایز داخلی و خارجی در زمینه های ورزشی، علمی، هنری و… است.

بورسیه تحصیلی بیشتر توسط نهادهای خیریه، بنیادها و افراد نیکوکار اعطا می شود، اما فاند FUND توسط دانشگاه و دولت ها به دانشجوها اعطا می شود.

فول فاند چیست؟

فول فاند یعنی همه هزینه های تحصیل پرداخت می شود. شهریه هزینه های زندگی نیز پرداخت می شود. فول فاند تمام هزینه های تحصیل، پرداخت وجهی به دانشجو برای گذراندن دانشجویی است. هر سازمانی بطور کامل شهریه دریافت کرده و یا هزینه های کل تحصیلات خود را دریافت کنید، بورسیه کامل می شوید.

فول فاند به اين معناست كه سازمان يا دانشگاهی كه بورسيه تحصيلی ارائه مي دهد، تمام هزينه های مربوط به تحصيل شما را از قبيل هزينه درخواست، بلیط هوايی، هزينه هاي زندگی، هزينه دانشگاه و هزينه ماهانه و هزينه تحقيقات را تحت پوشش قرار می دهد.

نحوه اخذ بورسیه تحصیلی

اولین نکته در مورد شرایط بورسیه تحصیلی و فاند این است که بدانیم پیدا کردن بورسیه ای که متناسب با اهداف شما باشد قطعاً کار ساده ای نیست و اگر دانشجوی مهاجر باشید دشوار است.

اکثر مردم قبلاً تصور کلی درباره آنچه که بورسیه تحصیلی بدست می آید، دارند: پولی است که شخص دیگری برای پرداخت هزینه های تحصیلات خود به شما می دهد. در واقع، این خیلی از حقیقت دور نیست.

به عبارت ساده، بورسیه تحصیلی (یا کمک هزینه تحصیلی) مبلغی است که به عنوان یک جایزه به یک دانش آموز یا دانشجو داده می شود. برخلاف وام که شامل بهره نیز می شود، بورسیه تحصیلی لازم نیست که پرداخت شود. پول برای بورسیه تحصیلی می تواند از منابع مختلفی حاصل شود.

شما بورسیه های تحصیلی دولتی، بورسیه های دانشگاهی، بورسیه های تحصیلی موسسات و حتی بورسیه های خیریه را نیز دارید. این بورسیه ها در واقع شبیه به یک سرمایه گذاری است، زیرا دانشجو به عنوان یک سرمایه برای آینده تلقی می شود.

داشتن مهارت های علمی بالا، رزومه قوی، نوشتن درست انگیزه نامه و معدل خوب و نمره زبان عالی در اخذ بورسیه تحصیلی رایگان بسیار تأثیرگذار است. از این میان زبان انگلیسی فرد هرچه قویتر باشد در اخذ بورسیه به او بیشتر کمک می کند.

بسته به این که برای چه مقطع تحصیلی بورسیه می خواهد می تواند رزومه پژوهشی خود را تقویت کند تا شانس خود را بالا ببرد. مثلاً برای تحصیلات تکمیلی داشتن مقالات بین المللی و تألیف کتاب بسیار حائز اهمیت می باشد.

شرایط گرفتن فول فاند از آمریکا

برای بسیاری از دانشجویان در سراسر جهان، فرصت تحصیل در ایالات متحده فرصتی بسیار هیجان انگیز است. سیستم آموزشی ایالات متحده تنوع زیادی دارد. اما، علاوه بر اینکه به خاطر کیفیت آنها شناخته می شوند، کالج ها و دانشگاه های آمریکایی اغلب به گران بودن مشهورند.

با این حال، برای دانشجویان بین المللی نحوه اخذ بورسیه تحصیلی و تحصیل به همراه Fund مهم است و این امکان هم وجود دارد. کالج ها و دانشگاه ها می توانند بسته های ارزنده مالی را برای دانشجویان بین المللی که قادر به ارائه مدارکی مبنی بر نیاز مالی هستند، ارائه دهند.

دانشمندان خارج از کشور که در ایالات متحده مشغول به تحصیل هستند نیز ممکن است با نشان دادن مهارت های ویژه، دستیابی به پیشرفت دانشگاهی یا کسب نمرات برجسته در زبان، بورسیه های مبتنی بر شایستگی کسب کنند. با این حال آگاه باشید که رقابتی سخت در انتظار دانشجویانی است که به دنبال این جوایز هستند.

یک دانشجوی بین المللی همچنین می تواند از طریق سازمان های جهانی و از طریق دولت فدرال برای بورسیه های تحصیلی اقدام کند. دو مورد از بورسیه های تحصیلی مشهور با بودجه دولتی، برنامه دانشجویی خارجی فولبرایت و برنامه کمک هزینه تحصیلی Hubert H. Humphrey، هر ساله درخواست های دانشجویان بین المللی را می پذیرند.

شرایط گرفتن فول فاند از کانادا

برای اینکه بورسیه یا فول فاند از کانادا دریافت کنید، باید مهارت های رهبری و سطح بالایی از معدل و رزومه علمی پژوهشی در رشته های مهندسی، علوم طبیعی، بهداشت، علوم اجتماعی یا علوم انسانی و همچنین نمره زبان بالا و انگیزه نامه قوی که نشان از هذف شما از تحصیل در کانادا است، نشان دهید. کانادا از جمله کشورهایی است که در اعطاء بورسیه تحصیلی بسیار فعال است و حدود صد و شصت و هفت بورسیه هر سال اعطا می کند.

در اینجا چند نکته مهم دیگر درباره فول فاند کانادا ذکر شده است:

  • ابتدا باید در یک مقطع از دانشگاه های کانادا ثبت نام کنید.
  • بورس تحصیلی گاهی تا سقف 50,000 دلار در سال ارزش دارد.
  • برای واجد شرایط بودن، سه معیار ارزیابی یکسان وجود دارد: پیشرفت دانشگاهی، پتانسیل تحقیق و رهبری
  • دانشجویان باید از طرف موسسه یا فرد اعطاکننده بورسیه معرفی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *