24/04/2024
آشنایی با طبیعت و جاذبه های مالدیو

آشنایی با طبیعت و جاذبه های مالدیو

آشنایی با طبیعت و جاذبه های مالدیو

جاذبه های مالدیو و سفر به مالدیو می تواند یکی از جذاب ترین سفر گردشگری زندگی شما باشد. با انتخاب بهترین تورهای گردشگری به مالدیو می توانید یک سفر به یاد ماندنی را تجربه کنید. مالدیو سرزمین آب های کریستالی است.تفریحات آبی دراین کشور هرگز تمام نمی شوند!

مجمع الجرایز مالدیو از ۱۹۲۰ جزیره تشکیل شده است. اما همه این جزیره ها مسکونی نیستند. برخی جزیره ها خیلی کوچک هستند. برخی دیگر نیز فاصله زیادی تا جزیره های قابل سکونت دارند. بافت طبیعی جزایر مالدیو بسیار دیدنی است. بیشتر سطح جزیره ها از آب تشکیل شده است. به همین دلیل بافت جانوری و طبیعی مالدیو روی خشکی محدود است. اما دنیای زیر آب جزایر مالدیو بسیار شگفت انگیز است.

آشنایی با طبیعت و جاذبه های مالدیو

آشنایی با طبیعت و جاذبه های مالدیو

پایتخت مالدیو کجاست؟

مالدیو بهشت گردشگران است. تکه ای از زمین که روی آب شناور است و تفریحات آبی متنوعی در آن جریان دارد. در سفر به مجمع الجزایر مالدیو، اولین جایی که با آن مواجه می شوید ((فرودگاه ماله)) است. این فرودگاه بین المللی امروزه به خوبی با سایر فرودگاه های جهان ارتباط برقرار کرده است. مسافران بسیاری هر ساله از طریق این فرودگاه از اقصی نقاط جهان به مالدیو سفر می کنند. ایرلاین های بسیاری در این فرودگاه فعال هستند و به سمت شهرهای مهم دنیا پرواز دارند. ایرآسیا، سنگاپور تایرلاینز، بریتیش ایرویز، تایگر ایر، قطر ایرویز، عمان ایر، ایر ایندیا، ایر چاینا و … از جمله این ایرلاین ها هستند.

اگر قصد سفر به کلیش دارید پس بهتر است به لینک راهنمای سفر به کیش مراجعه کنید.

جاذبه های مالدیو

آشنایی با طبیعت و جاذبه های مالدیو

ماله پایتخت مالدیو است. این جزیره با طبیعتی جذاب و خیره کننده مسافران را در دل خود پذیرایی می کند. ماله از کوچکترین پایتخت های توریستی جهان است. در این جزیره کوچک مساجد زیبا و ساختمان های رنگارنگ بسیاری وجود دارد. در تور مالدیو می توانید از تماشای دیدنی های جزیره در کنار استرات و تفریح در سواحل لذت ببرید.

تور مالدیو در ماله

شه ماله در مالدیو علاوه بر جاذه های طبیعی، جاذبه های تاریخی جذابی نیز دارد. شهرسازی ماله به صورت شبکه است. خیابان های ماله به طرز هنرمندانه ای به یک دیگر متصل شده اند. با خرید ارزان ترین تور مالدیو می توانید از سفر خود به این کشور و بازدید از جزیره زیبای ماله لذت ببرید.

هنگامی که در خیابان های ماله قدم می زنید، از نحوه ارتباط کوچه ها و خیابان ها لذت می برید. به دلیل ساختار شبکه ای خیابان های ماله هیچ گاه در این جزیره گم نمی شوید! کوچه ها و خیابان های باریک ماله میزبان مغازه ها، خانه و ساختمان های جدید و قدیمی و موتورسیکلت ها است.

جاذبه های ماله که در تور مالدیو باید به آن ها سر بزنید!

جزیره ماله یک نمونه ساده و زیبا از معماری آسیایی است. ماله علاوه بر گردشگرانی که به این شهر می آیند تجار را نیز میزبانی می کند. به همین دلیل برخی از هتل ها برای برگزاری کنفرانس های تجاری نیز امکانات مناسب را فراهم کرده اند. در تور مالدیو و بازید از جزیره ماله هرگز حوصله تان سر نمی رود! در این جزیره می توانید علاوه بر تفریحات آبی بی نظیر از بناهای تاریخی نیز لذت ببرید.

مسجد جمعه قدیمی در ماله

این مسجد یکی از زیباترین جاذبه های تاریخی-فرهنگی در ماله است. مسجد جمعه قدیمی ترین مسجد مالدیو است که در سال ۱۵۶۵ ساخته شده است. نمای این مسجد با سنگ مرجانی ساخته شده است و روی کاشی های آن متون قرانی دیده می شود. یکی از مهم ترین دلایل شهر این مسجد منبت کاری های داخل آن است. یک تابلوی قدیمی در این مسجد قرار دارد که در قرن سیزدهم ترسیم شده است. این مسجد ورود اسلام به مالدیو را گرامی می دارد. در تور مالدیو می توانید از این مسجد دیدن کنید و محو زیبایی معماری آن شوید.

جاذبه های مالدیو

جاذبه های مالدیو – مسجد جمعه قدیمی در ماله

موزه ملی مالدیو

این موزه موزه ملی مالدیو است اما توسط چینی ها ساخته شده است! موزه ملی مالدیو شامل آثار تاریخی بسیاری است که از گذشته این کشور به جا مانده است. در طبقه پایین موزه چند گالری وجود دارد. در این گالری ها آثار دوره های باستان و قرون وسطایی تاریخ مالدیو به نمایش گذاشته شده است. پس فراموش نکنید که در تور مالدیو از این آثار تاریخی دیدنی و جذاب بازدید کنید!

بازار پردوس

در تور مالدیو بازدید از بازار پردوس (produce market) را فراموش نکنید. این بازار یکی از دیدنی ترین جاذبه های ماله است. مردم مالدیو از همه جای این کشوربرای فروش لوازم خانگی و سوغاتی های مالدیو در این بازار جمع می شوند. سبزیجات و میوه های تازه مانند نارگیل و موز نیز در این بازار فروخته می شوند.

پارک سلطان، دیدنی ترین جاذبه در تور مالدیو

پارک سلطان ماله یکی دیگر از دیدنی هایی است که در تور مالدیو می توانید به آن سر بزنید. این پارک از یک چشمه آب دو طبقه زیبا، یک باغ دیدنی، زمین های بازی کودکان و یک تونل سبز تکشیل شده است. داخل پارک یک زمین اسکی با برف مصنوعی تدارک دیده شده است. پس در هر زمان از سال می توانید از اسکی در این پارک لذت ببرید.

ساحل مصنوعی

در تور مالدیو علاوه بر ساحل های طبیعی می توانید از ساحل مصنوعی نیز لذت ببرید. ساحل مصنوعی یکی از زیباترین جاذبه های ماله است. در این ساحل می توانید ساعت ها به تفریحات آبی بپردازید و از سفر خود لذت ببرید.

جاذبه های مالدیو

جاذبه های مالدیو – ساحل

بازار ماهی ماله

یکی از جاذبه هایی که در تور مالدیو نباید از قلم بیاندازید بازار ماهی ماله است. بازار ماهی نبض شهرماله است. یکی از جذابیت های این بازار تمشای فعالیت روزانه ماهیگیران و خرید و فروش محصولات دریایی است. در این بازار می توانید ماهی مورد علاقه خود را انتخاب کنید و آن را به صورت کبابی میل کنید.

بنای تاریخی تسونامی

اگر در تور مالدیو گذرتان به حاشیه دریا در ماله بیافتد این بنا را می بینید. این بنای تاریخی یادبود کسانی ست که در سیل دسامبر سال ۲۰۰۴ جان خود را از دست داده اند. سیل سال ۲۰۰۴ یکی از بدترین حوادث طبیعی است که در این کشور تا کنون رخ داده است.

رستوران سابسیکس (Subsix)

رستوران معروف و منحصربه‌فرد سابسیکس، رستورانی بسیار جذاب و باورنکردنی است که در اعماق آب‌های جزیره مالدیو قرار گرفته است. در این رستوران می‌توانید غذای موردعلاقه و خوشمزه خود را در زیر آب‌های اقیانوس هند میل کنید. مشتریان برای رسیدن به این رستوران باید سوار قایق موتوری شده و راه‌پله‌ای ۳ لایه به ارتفاع ۱۳ متر را طی کنند.

با ورود به رستوران لوسترهایی به سبک ایتالیایی مانند مرجان‌های دریایی نظر شما را جلب خواهند کرد. اگر به‌دنبال تجربه‌ای جدید در مکانی خارق‌العاده هستید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما به این رستوران سر بزنید.

آشنایی با طبیعت و جاذبه های مالدیو

آشنایی با طبیعت و جاذبه های مالدیو

جزیره مافوشی (Maafushi)

جزیره مافوشی یکی از محبوب‌ترین جزیره‌ها و جاهای دیدنی مالدیو است. این جزیره که نزدیک به یک ساعت و نیم با پایتخت مالدیو، ماله قرار گرفته، نسبت به جزیره‌های دیگر مالدیو از هتل‌ها و اقامتگاه‌های بیشتری برخوردار است.

ساحل درخشان جزیره وادهو (Vaadhoo)

جزیره وادهو، قطعه‌ای از بهشت و یکی از شگفت‌انگیزترین پدیده‌های طبیعت را در خود جای داده است. ویژگی خاص و دیدنی این ساحل تنها در شب، زمانی که آب ساحل زیبای این جزیره به‌صورت کاملا رویایی در تلالو نور مهتاب می‌درخشد، نمایان می‌شود. گویی میلیون‌ها ستاره کوچک در اعماق دریا قرار دارند. این پدیده نتیجه وجود فیتوپلانکتون‌ها یا میکروب‌های دریایی شب‌تاب است که آب دریا را مانند آینه ستاره‌ها می‌کنند.

سفر به مالدیو ویزا میخواهد؟

مقاصدی که برای به آن‌ها نیاز به دریافت ویزا نداریم سفر را بسیار راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کنند چرا که دیگر نیازی به تهیه مدارک برای ویزا نداشته و فقط کافیست بلیط و هتل خود را رزرو کرده و سفر خود را آغاز بی‌دغدغه آغاز کنید.

خوشبختانه مالدیو هم از آن دسته مقاصدی‌ست که ما ایرانی‌ها برای سفر به آن نیازی به دریافت ویزا قبل از سفر نداریم. در واقع ویزای مالدیو به صورت فرودگاهی صادر می‌شود. بدین ترتیب که در بدو ورود با پرداخت ۵۰ تا ۷۰ دلار و ارائه پاسپورت معتبر می‌توانید بدون هیچ دغدغه‌ای مهر ورود به این کشور را دریافت کنید.

درست است که ویزای مالدید به صورت فرودگاهی صادرمی‌شود اما بهتر است قبل از سفر نکات مهم زیر را به خاطر بسپارید:

  • برای دریافت ویزای مالدیو پاسپورت شما بایستی حداقل ۷ ماه اعتبار داشته باشد.
  • هنگام ورود به فرودگاه واچر هتل (برگه رزرو هتل) را همراه داشته باشید.
  • برای دریافت ویزای مالدیو در فرودگاه، همراه داشتن مبلغ نقدی ۵۰ دلار به ازای هر روز اقامت در این کشور الزامیست.
  • یک قطعه عکس تمام رخ همراه داشته باشید.
  • ویزای مالدیو به مدت ۳۰ روز اعتبار دارد.

بهترین فصل سفر به مالدیو

ما‌لدیو در جنوب غربی هند قرارگرفته و با موقعیت مکانی بسیار عالی که دارد به عنوان مقصدی چهارفصل شناخته می‌شود. بنابراین در هر فصل از سال که بخواهید می‌توانید به این کشور سفر کنید. اما لازم است بدانید که با توجه به قرارگیری ما‌لدیو در نیم‌کره جنوبی ماه‌های این کشور چرخش دارد و متفاوت با ماه‌های ما می‌باشد.

تابستان‌های ما‌لدیو از ماه آذر شروع شده و تا اردیبهشت ادامه پیدا می‌کند. در این فصل دمای هوا نهایتا تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالا رفته و خبری از باران‌های شدید موسمی نیست. از این رو به راحتی می‌توانید از تفریحات آبی جزیره مانند غواصی، شنا، قایق‌سواری و … لذت ببرید. البته همراه داشتن کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید.

از اردیبهشت به بعد ما‌لدیو وارد فصل سرد شده و در برخی از روزها باران‌های موسمی را تجربه می‌کند. هر چند که شدت باران‌ها به حدی نیست که در برنامه‌های روزانه خللی ایجاد کند اما بهتر است هنگام گشت‌وگذار تجهیزات لازم را همراه داشته باشید. این فصل با موج‌های آرامی که دارد بهترین زمان برای موج‌سواری و اسکی روی آب است. همچنین هوا همچنان برای دیگر ورزش‌های آبی مساعد می‌باشد.

نکات ضروری که قبل از سفر به مالدیو باید بدانید

هر کشور بایدها و نبایدهای خود را دارد که رعایت کردنشان جز قوانین اولیه سفر است. کشور ما‌لدیو نیز به عنوان مقصدی پرطرفدار در آسیا قوانین خاص خود را دارد و تمام گردشگران با رعایت کردن این قوانین سفری بهتر، خاطره‌انگیزتر و بی‌دغدغه‌تر را در این جزیره بسیار زیبا سپری خواهند کرد.

  • زبان رسمی کشور مالدیو “دیوهی” است. اما کارمندان هتل و کارکنان اماکن توریستی می‌توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند.
  • هر چند که انتخاب پوشش در مالدیو آزاد می‌باشد. اما مالدیو کشوری مسلمان است بنابراین در سفر به این کشور به اعتقادات مردم احترام بگذارید.
  • خارج کردن مروارید و صدف از این این کشور غیرقانونی است.
  • تمام اجناسی که با لاک‌پشت درست شده‌اند اجازه خروج از ما‌لدیو را ندارند.
  • آب‌های لوله‌کشی قابل آشامیدن نیستند و برای این کار بایستی از بطری‌های آب‌معدنی استفاده کنید.
    هنگام شنا مراقب مرجان‌های دریایی باشید.
  • برای غواصی حرفه‌ای بایستی مدرک غواصی داشته باشید.
  • ما‌لدیو کشوری لوکس با تفریحات متنوع و جذاب است. بنابراین فکر صرفه‌جویی در سقر را از سرتان بیرون کنید.
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *