03/05/2024

معروف ترین جاذبه های دیدنی وین

شهر وین، پایتخت اتریش از زیباترین شهرهای قاره اروپا است، شهر وین علاوه بر موسیقی، معماری کلاسیک معروفی نیز دارد که بهتر است حتماً در طول عمرتان یک بار به این شهر سفر کنید و جاذبه های دیدنی وین را از نزدیک تماشا کنید.

معرفی معروف ترین جاذبه های دیدنی وین

شهر وین، شهری بسیار زیبا در کشور اتریش است که قبل از سفر به این شهر زیبا، بهتر است با معروف ترین جاذبه های دیدنی وین آشنا شوید.

قصر شانبرون

اولین جایی که باید در وین ببینید قصر باشکوه شانبرون است. این قصر حقیقتاً عظیم از سال ۱۶۶۰ پابرجا بوده و ۱۴۴۱ اتاق دارد که فقط ۴۵ تای آنها را می‌توانید ببینید. خیلی از امپراتورهای اتریش در این قصر به دنیا آمده‌اند و امروزه خانواده هابسبرگ در آن سکونت دارند. معماری این قصر به سبک باروک انجام شده و به همین خاطر سرتاسر نمای آن پوشیده از پنجره‌ها و مجسمه‌های قرینه است.

جاذبه های دیدنی وین

کلیسای سنت استفان

این کلیسا مهم‌ترین نمونه معماری گوتیک در وین است و از سال ۱۷۲۲ تا به حال کلیسای کاتولیک‌های شهر وین بوده. خود ساختمان اولین بار در قرن دوازدهم به سبک رومی ساخته شد، بار دوم در قرن سیزدهم آن را ساختند که آثار آن هنوز هم در دروازه کلیسا به چشم می‌خورد. نهایتاً آخرین بار قرن چهاردهم بود که کلیسای سنت استفان را به سبک گوتیک ساختند، البته برج ۱۳۷ متری آن متعلق به قرن پانزدهم است. از قرن هفدهم تا نوزدهم مدام معماری و تزئینات داخلی کلیسا را تغییر می‌دادند و بهتر می‌کردند تا اینکه در بحبوحه جنگ جهانی دوم کل کلیسا تخریب شد و آن را کلاً بازسازی کردند.

جاذبه های دیدنی وین

قصر هوفبرگ

یکی دیگر از قصرهای بزرگ و باشکوهی که باید در وین ببینید قصر هوفبرگ است. این قصر نقش مهمی در قدرت و نفوذ خانواده هابزبرگ ایفا کرده ‌است و امروزه به عنوان مقر اصلی ریاست جمهوری اتریش و دفتر اصلی ادارات دولتی اتریش مورد استفاده قرار گرفته. خود قصر در قرن ۱۳ ساخته شده‌ و در طول سال‌ها بخش‌های مختلفی به آن اضافه شدند. همین باعث شده تاریخچه زیبایی از هنر و معماری اروپا را در جای‌جای این قصر ببینید.

جاذبه های دیدنی وین

یکی دیگر از جاذبه‌های قصر هوفبرگ کلکسیون جواهرات سلطنتی اتریش است که در این قصر نگهداری می‌شود. جواهرات و عتیقه‌جات موجود در این موزه بین قرن‌های دهم تا نوزدهم میلادی ساخته ‌شده‌اند و به صورت دائمی در موزه قصر در معرض نمایش هستند. نکته جالب اینجاست که این جواهرات به دو قسمت تقسیم شده‌اند و در دو اتاق جداگانه نگهداری می‌شوند: بخش سکولار و بخش مذهبی.

خانه اپرای دولتی وین

حالا وقت آن رسیده که به یکی از زیباترین و بزرگترین سالن‌های نمایش دنیا سری بزنید. این سالن محل اجرای بزرگ‌ترین نوازنده‌ها، خواننده‌ها، رقصنده‌ها، و سولوئیست‌های جهان بوده است. حداقل ۳۰۰ بار در سال نمایش‌های اپرا و باله در این سالن برگزار می‌شوند. اولین باری که یک نمایش اپرا در این سالن برگزار شد، سال ۱۶۲۵ بود و از آن موقع تا به حال صدای موسیقی هرگز از سالن‌های این ساختمان قطع نشده.

جاذبه های دیدنی وین

قصر بل‌ودر

یکی دیگر از قصرهای باشکوه وین که حتما باید از آن بازدید کنید قصر بل‌ودر است. این قصر در واقع دو ساختمان جداگانه دارد، قصر بل‌ودر بالا و قصر بل‌ودر پایین و در میان آنها یک باغ فرانسوی بسیار دیدنی ساخته شده. در قصر بالا تالار طبقه همکف را به همراه مجسمه‌های زیبایش، و راه‌پله رسمی را به همراه تزئینات پرزرق و برقش ببینید. علاوه بر آن تالار مرمری را هم حتماً ببینید، مجسمه‌ها، نقاشی‌ها و سقف‌نگاره‌های این تالار مجموعه‌ای چشم‌نواز است. یکی دیگر از دیدنی‌های این قصر کلکسیون کامل آثار نقاش بزرگ اتریشی گوستاو کلیمت است. البته آثار هنرمندانی دیگری مانند ونگو، مونه و مکس بکهام هم در این قصر در معرض نمایش هستند.

جاذبه های دیدنی وین

چرخ‌ و فلک بزرگ وین

تا به حال هر آنچه از وین دیده‌اید آثار تاریخی و قدیمی بوده است، اما وین تنها یک شهر قدیمی تاریخی نیست. حالا وقت آن رسیده به دنیای دیگری قدم بگذارید و کمی هیجان را هم تجربه کنید. شهربازی وین روزی زمین شکار سلطنتی بوده و امروزه یکی از محبوب‌ترین مراکز تفریحی وین است.

جاذبه های دیدنی وین

هر سن و سال و سلیقه‌ای داشته باشید می‌توانید سرگرمی‌های مورد علاقه خود را در این پارک پیدا کنید. از بازی‌های معمول شهربازی گرفته، تا غذاخوردن و پیست رقص، و یک شهربازی با تم دایناسورها برای کودکان. ولی یکی از کارهایی که حتماً باید به همراه خانواده خود در این پارک انجام دهید این است که سوار چرخ و فلک بزرگ وین شوید. این چرخ و فلک از سال ۱۸۹۶ مشغول نشان دادن منظره زیبای شهر به محلی‌ها و گردشگران بوده است. اتاقک‌های لوکس آن با اینکه کمی قیمت بیشتری دارند، ولی تا ۱۲ نفر با هم می‌توانید سوار شوید و دسته جمعی از این تجربه جالب لذت ببرید.پ

اگر قصد سفر به نقاط مختلف جهان را دارید، حتماً لیست بهترین آژانس های مسافرتی در شیراز را مطالعه کنید.

موزه آلبرتینا

می‌خواهید بزرگ‌ترین و ارزشمندترین مجموعه نقاشی‌های دنیا را ببینید؟به موزه آلبرتینا بروید.

جاذبه های دیدنی وین

حدود یک میلیون پرینت و شصت هزار طراحی در این موزه نگهداری می‌شوند. یکی از مهم‌ترین نمایش‌های این موزه هیجان‌انگیزترین سبک‌های هنری ۱۳۰ سال گذشته را به نمایش می‌گذارد: از امپرسپونیست‌های فرانسوی گرفته تا اکسپرسیونیست‌های آلمانی، تا آوانگارد‌های روسی و سبک‌های امروزی. به علاوه مجموعه‌ معماری و عکس‌های این موزه هم واقعا دیدنی است.

برج دانوب

یک فرصت دیگر برای شما فراهم شده تا منظره فراموش نشدنی وین را از ارتفاع ۱۵۵ متری ببینید. کل برج دانوب ۲۵۲ متر ارتفاع دارد. اما دو آسانسور سریع هستند که در مدت ۳۵ ثانیه شما را به تراس ۱۵۵ متری برج می‌رسانند. از آن بالا منظره ۳۶۰ درجه شهر نفستان را بند می‌آورد.

جاذبه های دیدنی وین

باغ‌وحش وین

باغ‌وحش وین در سال ۲۰۱۸ برای پنجمین سال متوالی به عنوان بهترین باغ‌وحش جهان انتخاب شد. این یعنی این باغ‌وحش برای نگه‌داری از حیوانات خود از بهترین فناوری روز دنیا استفاده می‌کند. حیوانات این مجموعه در طبیعتی مشابه به محیط زندگی خودشان آزادانه قدم می‌زنند. در سال ۲۰۱۷ پارک زرافه‌ها در بخش زمستانی قصر افتتاح شد. این یعنی برای اولین بار بازدید کنندگان می‌توانند زرافه‌ها را از نزدیک ببینند. به علاوه در تابستان ۲۰۱۸ استخر اسب‌های آبی هم آغاز به کار کرد که می‌توانید در آن اسب‌های آبی را ببینید که با خوشحالی در استخر بازی می‌کنند.

جاذبه های دیدنی وین

یک نکته جالب‌تر در مورد باغ‌وحش وین این است که اگر دلتان خواست می‌توانید شب هنگام به باغ‌وحش بازگردید و با دوربین‌های دید در شب خفاش‌ها را تماشا کنید.

اگر می‌خواهید با دیگر شهرهای جهان نیز آشنا شوید، حتماً مقاله زیباترین شهرهای کوچک جهان را مطالعه کنید.

موزه کنستیستوریش و قصر ماریا ترزیا

حالا که نیمی از روز خود را در میان آثار طبیعی گذرانده‌اید، برای بقیه روزتان به آن طرف میدان بروید و وارد موزه تاریخ هنر شوید. این موزه هم در یکی زیباترین ساختمان‌های شهر قرار گرفته و علاوه بر آثار هنری موجود در موزه خود ساختمان هم به شدت دیدنی است.

جاذبه های دیدنی وین

کلیسای کارلسکیرش

سبک معماری این کلیسا ترکیبی از سبک‌های رنسانس، یونان و روم باستان، به همراه سبک‌های بیزانتین و باروک است. یک آسانسور هم در داخل کلیسا وجود دارد که شما را به بالای گنبد می‌برد و از آن بالا می‌توانید منظره زیبای وین را به تماشا بنشینید. ممکن است مجبور باشید کمی در صف استفاده از آسانسور منتظر شوید ولی مطمئنا وقتی به آن بالا رسیدید می‌بینید که ارزشش را داشته.

جاذبه های دیدنی وین

جمع بندی درباره معروف ترین جاذبه های دیدنی وین

شهر وین با معماری بی نظیر و باشکوهش مقصد مناسبی برای سفر به اروپا است و حیف است که جاذبه های دیدنی وین را از دست بدهید. از سفر به این شهر لذت خواهید برد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *