29/04/2024

معروف ترین جاذبه های دیدنی ونیز

ونیز، شهری در ایتالیا که احتمالا چندین بار نام آن را شنیده‌اید، شهری بسیار زیبا در قاره اروپا که بهتر است قبل از سفر به این شهر جذاب، با جاذبه های دیدنی ونیز آشنا شوید.

معرفی معروف ترین جاذبه های دیدنی ونیز

ونیز شهری فوق‌العاده و منحصر به فرد است که روی آب ساخته شده و همین موضوع باعث جذابیت چندین برابر این شهر می‌شود، باید این شهر را از نزدیک دید تا متوجه رویایی بودن این شهر شد اما قبل از سفر بهتر است با جاذبه های دیدنی ونیز آشنا باشید.

میدان سن مارکو

میدان سن مارکو، میدان مرکزی ونیز است. اگر دوری در میدان بزنید، متوجه حضور تعداد زیادی از گردشگران خارجی در آنجا خواهید شد، در این میدان تعداد زیادی کافه و رستوران وجود دارد که همیشه پر است از توریست‌ها و البته مردم ونیز، این میدان به رفت و آمد تعداد زیاد کبوترها معروف است.

جاذبه های دیدنی ونیز

در میدان سن مارکو، ساختمان‌ها و عمارت‌های مهمی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود.

کلیسای سن مارکو

سن مارکو، مهم‌ترین کلیسای ونیز است؛ این اهمیت ناشی از آثار هنری و تاریخچه آن است. کلیسای سن مارکو به کانال بزرگ ونیز مشرف است و از طرف دیگر به کاخ دج متصل است. در کلیسای سن مارکو، عتیقه‌ها و آثار تاریخی و هنری فراوانی وجود دارد.

جاذبه های دیدنی ونیز

برج سن مارکو

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی ونیز، برج سن مارکو است. این برج هم در میدان سن مارکو واقع شده و به ناقوس کلیسا اختصاص دارد. ارتفاع برج سن مارکو که بلندترین سازه ونیز است، به حدود ۱۰۰ متر می‌رسد. رنگ قرمز آجرهای برج سن مارکو، به غیر از ارتفاع زیاد، عاملی برای جلب توجه است.

جاذبه های دیدنی ونیز

پل افسوس از جاذبه های دیدنی ونیز

پل افسوس از دیگر جاذبه های دیدنی ونیز است. این پل نسبتاً کوچک است اما گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند، اما چرا این نام برای پل انتخاب شده است؟ می‌گویند زمانی که زندانی‌ها از سمت کاخ به سوی زندان برده می‌شدند، روی این پل برای آخرین بار شهرشان را نگاه می‌کردند. (بسیاری از افراد را برای اجرای حکم اعدام به این زندان می‌بردند.) نگاهی که احتمالا با افسوس زیادی همراه بوده است. بنابراین به این پل، پل افسوس گفته می‌شود.

جاذبه های دیدنی ونیز

اگر دوست دارید به نقاط مختلف جهان سفر کنید، ابتدا با آژانس های گردشگری در شیراز آشنا شوید.

کاخ دوکاله

کاخ دوکاله ونیز از دیدگاه معماری، احتمالا مهم‌ترین مکان در این شهر است. این کاخ محل زندگی «دُج ها»، حاکمان ونیز، بوده است. این کاخ در قرون ۱۴ و ۱۵ میلادی ساخته شده است.

جاذبه های دیدنی ونیز

کانال بزرگ

کانال بزرگ ونیز، شاید مهم‌ترین مکان این شهر باشد، بسیاری از ساختمان‌ها و عمارت‌های مهم ونیز در اطراف همین کانال ساخته شده‌اند. اگر می‌خواهید از حضور در ونیز و تمام زیبایی‌های آن لذت ببرید، حتما به سراغ این کانال بروید. یعنی حتی اگر به هیچ یک از جاذبه های دیدنی ونیز نمی‌روید، گردش در کانال را از دست ندهید.

جاذبه های دیدنی ونیز

گالری آکادمیا از جاذبه های دیدنی ونیز

این موزه یکی از بزرگترین موزه‌های جهان و از برترین جاذبه های دیدنی ونیز است. درهای این موزه از سال ۱۸۷۹ میلادی رو به بازدیدکنندگان باز شده است. ورودی موزه یک طاق چوبی بسیار زیباست که از همان ابتدا چشم‌های شما را خیره خواهد کرد.

جاذبه های دیدنی ونیز

کلیسای سن زکریا

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی ونیز کلیسای سن زکریا است. در این کلیسا که در قرن نهم میلادی ساخته شده، نشانه‌های معماری گوتیک به وضوح دیده می‌شود. این کلیسا در قرون ۱۲، ۱۴ و ۱۵ میلادی بازسازی شده است.

جاذبه های دیدنی ونیز

پل ریالتو از جاذبه های دیدنی ونیز

پل ریالتو، از مهم‌ترین، مشهورترین و قدیمی‌ترین پل‌هایی است که روی کانال بزرگ ونیز وجود دارد. این پل که در نزدیکی بازار ونیز واقع شده، محل گذر بازرگانان و سوداگران بوده است. قبل از پل ریالتو، تنها یک پل چوبی برای عبور و مرور وجود داشت؛ پلی که متزلزل و در حال ریزش بود. بنابراین مسئولان شهر تصمیم گرفتند پلی سنگی به جای پل قبلی ساخته شود و مورد استفاده قرار بگیرد.

جاذبه های دیدنی ونیز

آرسنال ونیز

آرسنال ونیز، یک کارخانه کشتی‌سازی قدیمی است. همان طور که وجود یک کارخانه خودروسازی داخل شهر طبیعی است، وجود کارخانه کشتی‌سازی وسط ونیز هم کاملا عادی است. البته در این کارخانه علاوه بر کشتی، سلاح هم ساخته می‌شد. این کارخانه از سال ۱۱۰۴ میلادی کار خود را شروع کرد و تا سال ۱۷۹۷ به تولید خود ادامه داد. اما امروزه دیگر سلاحی در این کارخانه ساخته نمی‌‌شود.

جاذبه های دیدنی ونیز

کاخ سانتا سوفیا

خانه طلایی یا کاخ سانتا سوفیا، از دیگر عمارت‌های زیبا و قدیمی مشرف به کانال بزرگ ونیز است. این کاخ که در سال ۱۴۱۳ عملیات ساخت آن به پایان رسید، یکی از قدیمی‌ترین کاخ‌های شهر است. از آنجایی که پیشتر جزئیات و تزئینات طلایی روی نمای خارجی این کاخ وجود داشته، با نام کاخ طلایی معروف شده است.

جاذبه های دیدنی ونیز

اگر دوست دارید با مناطق مختلف جهان آشنا شوید، مقاله جاذبه های دیدنی مسکو را مطالعه کنید.

جزیره مورانو از جاذبه های دیدنی ونیز

جزیره مورانو در فاصله ۱ و نیم کیلومتری از شمال ونیز واقع شده است. مورانو یکی از هشت جزیره اطراف ونیز است که توسط پل به هم وصل شده‌اند. مورانو به واسطه هنر شیشه‌سازی خود شناخته شده است؛ هنری که توسط دولت حمایت می‌شود. در فروشگاه‌ها و مغازه‌های مورانو، انواع اجناس، مجسمه‌های کوچک، ظرف و اشیا مینیاتوری شیشه‌ای را می‌یابید. رنگ‌های متنوع، زیبا و شفاف، جلوه بی‌نظیری به این اشیا بخشیده است.

جاذبه های دیدنی ونیز

جزیره بورانو

یکی دیگر از جزایر هفت‌گانه نزدیک به ونیز، بورانو است. بورانو به داشتن ساختمان‌هایی با رنگ‌های شاد مشهور است. با این اوصاف قدم زدن در کوچه پس‌کوچه‌های این جزیره سرحال‌تان می‌آورد. در این جزیره یک سیستم منسجم برای رنگ‌آمیزی خانه‌ها وجود دارد. بر این اساس مالک باید درخواست رنگ کردن خانه خود را به دولت بفرستد. دولت در پاسخ وسایل لازم برای رنگ‌آمیزی و البته لیست رنگ‌های مجاز خانه را به او تحویل می‌دهد.

جاذبه های دیدنی ونیز

جمع بندی درباره معروف ترین جاذبه های دیدنی ونیز

ونیز، شهری بسیار زیبا و خاص است که حیف است حتی یک بار در عمرتان به این شهر حیرت انگیز سفر نکنید و از جاذبه های دیدنی ونیز لذت نبرید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *