28/04/2024
ویزای توریستی کانادا به همراه مدارک و هزینه

ویزای توریستی کانادا به همراه مدارک و هزینه

ویزای توریستی کانادا که به عنوان ویزای اقامت موقت (TRV) نیز شناخته می شود، یک سند رسمی است که به اتباع خارجی اجازه می دهد تا برای مقاصد موقت مانند گردشگری، بازدید از خانواده یا دوستان، شرکت در جلسات تجاری یا کنفرانس ها یا شرکت در امور فرهنگی وارد کانادا شوند. یا رویدادهای ورزشی ویزا معمولاً برای یک دوره زمانی خاص صادر می شود و به دارنده اجازه می دهد در هر بازدید تا شش ماه در کانادا بماند.

ویزای توریستی کانادا به همراه مدارک و هزینه

شرایط گرفتن ویزای توریستی كانادا برای ایرانیان چیست؟

برای دریافت ویزای توریستی کانادا، متقاضیان باید شرایط واجد شرایط بودن خاصی را داشته باشند و درخواست تکمیل شده را به همراه مدارک پشتیبان و هزینه ها به دفتر ویزای کانادا ارسال کنند.

برای اخذ ویزای توریستی کانادا به عنوان یک شهروند ایرانی باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • پاسپورت شما باید حداقل شش ماه پس از اقامت برنامه ریزی شده شما در کانادا اعتبار داشته باشد.
  • ارائه مدرکی مبنی بر ارتباط با ایران: باید نشان دهید که با کشور خود پیوندهای محکمی مانند شغل، ملک یا تعهدات خانوادگی دارید تا نشان دهید که قصد بازگشت پس از سفر به کانادا را دارید.
  •  شما باید مدرکی ارائه دهید که نشان دهد می توانید در طول اقامت خود در کانادا از خود حمایت مالی کنید و بودجه کافی برای پوشش حمل و نقل خود به کانادا و بازگشت در اختیار دارید.
  • شما باید فرم های اخذ ویزای توریستی را پر کرده و به همراه مدارک مورد نیاز از جمله پاسپورت و عکس های خود ارسال کنید.

توجه به این نکته ضروری است که رعایت این شرایط تضمینی برای اعطای ویزا به شما نیست. تصمیم نهایی توسط دولت کانادا گرفته می شود و بر اساس عوامل مختلفی از جمله سابقه سفر شما، دلیل بازدید از کانادا و پذیرش کلی است.

برای اطلاعات بیشتر می توانید به لیست بهترین دفتر مهاجرتی های شیراز از وب سایت نیک هجرت مراجعه کنید

تمدید ویزای توریستی کانادا چگونه است؟

برای تمدید ویزای توریستی کانادا می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

مشخص کنید که واجد شرایط تمدید هستید: اگر ویزای بازدیدکننده فعلی شما هنوز معتبر است یا کمتر از 90 روز پیش منقضی شده است و می خواهید برای همان هدف (مانند گردشگری) در کانادا بمانید، ممکن است واجد شرایط تمدید ویزای خود باشید.

مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید: باید یک درخواست جدید به همراه پاسپورت خود، مدارک وجوه، برنامه سفر و سایر مدارک پشتیبان که قصد شما برای بازدید موقت از کانادا را نشان می دهد، ارسال کنید.

تکمیل درخواست: می توانید به صورت آنلاین از طریق وب سایت دولت کانادا یا از طریق برنامه کاغذی درخواست دهید. اطمینان حاصل کنید که تمام بخش های فرم را به طور دقیق و صادقانه تکمیل کنید.

پرداخت هزینه درخواست: هزینه درخواست برای ویزای بازدید کننده 100 دلار کانادا برای هر نفر است. می توانید با استفاده از کارت اعتباری یا کارت نقدی به صورت آنلاین پرداخت کنید.

درخواست خود را ارسال کنید: پس از تکمیل درخواست و پرداخت هزینه، درخواست و کلیه مدارک پشتیبانی خود را از طریق کانال های مربوطه (آنلاین یا پستی) ارسال کنید.

منتظر تصمیم باشید: زمان‌های پردازش بسته به عوامل مختلفی از جمله حجم برنامه‌هایی که در آن زمان پردازش می‌شوند، متفاوت است. پس از تصمیم گیری، کتبا به شما اطلاع داده خواهد شد.

اگر درخواست شما تایید شود، یک ویزای بازدید کننده جدید دریافت خواهید کرد که به شما امکان می دهد برای مدت زمان مشخص شده در سند وارد کانادا شوید. اگر درخواست شما رد شود، ممکن است بتوانید نسبت به این تصمیم اعتراض کنید یا در فرصتی دیگر مجددا درخواست دهید.

برای اطلاعات بیشتر می توانید به لیست دفتر اخذ ویزای مولتی کانادا در شیراز از وب سایت نیک هجرت مراجعه کنید

ویزای توریستی کانادا به همراه مدارک و هزینه

ویزای توریستی کانادا به همراه مدارک و هزینه

مدت زمان اخذ ویزای توریستی کانادا چقدر است؟

به طور کلی، در صورت درخواست آنلاین، زمان احتمالی برای دریافت ویزای توریستی کانادا حدود 15 تا 30 روز تقویمی است. با این حال، این فقط یک احتمال است و بسته به شرایط خاص شما ممکن است بیشتر از این طول بکشد.

بسیار مهم است که قبل از تاریخ سفر مورد نظر خود درخواست دهید تا زمان کافی برای پردازش در نظر گرفته شود. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که درخواست شما کامل است و تمام مدارک و اطلاعات لازم برای جلوگیری از تاخیر ارائه شده است.

اگر برنامه‌های سفر فوری دارید یا نیاز به تسریع درخواست خود دارید، ممکن است از طریق خدمات اولویت IRCC واجد شرایط دریافت زمان پردازش سریع‌تر باشید. با این حال، هزینه اضافی برای این خدمات وجود دارد.

هزینه ویزای توریستی کانادا چقدر است؟

هزینه ویزای توریستی کانادا که به عنوان ویزای اقامت موقت (TRV) نیز شناخته می شود، به عوامل مختلفی از جمله کشور متقاضی، هدف از بازدید و مدت اقامت بستگی دارد.

از سپتامبر 2021، هزینه ویزای بازدیدکننده یکبار ورود 100 دلار کانادا است، در حالی که هزینه ویزای بازدیدکننده چند بار ورود 500 دلار کانادا است. با این حال، توجه داشته باشید که این هزینه ها در حال تغییر هستند و ممکن است بسته به شرایط فردی متفاوت باشد. همچنین هزینه  85 دلار برای مرحله انگشت‌نگاری و عکس بیومتریک از شما گرفته می شود.

شاید بخواهید در رابطه با شرایط گرفتن ویزای مولتی کشورها اطلاعات لازم را کسب کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *