28/03/2024
زیباترین شهرهای کوچک جهان

زیباترین شهرهای کوچک جهان

همانطور که جهان به طور فزاینده ای شهری می شود، به راحتی می توان جذابیت و زیبایی شهرهای کوچک را فراموش کرد. شهرهای کوچک چه در کوه‌ها، مشرف به دریا یا محصور در مزارع بی‌پایان سرسبز باشند، سرعت کمتری از زندگی و فرصتی برای ارتباط با طبیعت و فرهنگ محلی را ارائه می‌دهند. در اینجا تعدادی از زیباترین شهرهای کوچک جهان را مشاهده می کنید.

زیباترین شهرهای کوچک جهان

احتمالاً از قبل با برخی از بهترین آثار در اروپا و ایالات متحده آشنا هستید، اما تقریباً هر کشوری در این سیاره یک شهر کوچک افسانه‌ای دارد که ارزش جستجوی آن را دارد، از دهکده‌های تاریخی ژاپن تا واحه‌های بیابانی در مصر. در ادامه 10 شهر کوچک زیبا را به شما معرفی می کنیم.

زیباترین شهرهای کوچک جهان

Cesky Krumlov، جمهوری چک

Cesky Krumlov، جمهوری چک

این سایت میراث جهانی یونسکو که اغلب به عنوان «شهر افسانه‌ای» از آن یاد می‌شود، خانه معماری قرون وسطایی، خیابان‌های پیچ در پیچ و قلعه‌ای است که بر فراز شهر زیرین قرار دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند گالری‌های هنری، موزه‌ها و تئاترهای شهر را کاوش کنند یا با قایق پارویی در رودخانه ولتاوا سوار شوند.

زیباترین شهرهای کوچک جهان

زیباترین شهرهای کوچک جهان – پوزیتانو، ایتالیا

پوزیتانو، ایتالیا

پوزیتانو واقع در ساحل آمالفی به‌خاطر خانه‌های پاستلی رنگ، سواحل دیدنی، و خیابان‌های باریک مملو از بوتیک‌ها و کافه‌ها معروف است. بازدیدکنندگان می توانند در امتداد خط ساحلی تور قایق داشته باشند، کلیساها و مکان های تاریخی شهر را کشف کنند یا به سادگی استراحت کنند و از مناظر لذت ببرند.

زیباترین شهرهای کوچک جهان

هالشتات، اتریش- زیباترین شهرهای کوچک جهان

هالشتات، اتریش

این شهر کوچک واقع در کوه های آلپ اتریش یکی از قدیمی ترین سکونتگاه های این کشور است که قدمت آن به دوران ماقبل تاریخ بازمی گردد. بازدیدکنندگان می توانند معادن نمک شهر را کاوش کنند، از کلیسایی با قدمت 700 سال دیدن کنند یا با تله کابین به کوه ها بروند و مناظر خیره کننده ای از مناظر اطراف را مشاهده کنند.

زیباترین شهرهای کوچک جهان

اویا، یونان زیباترین شهرهای کوچک جهان

اویا، یونان

اویا که در جزیره سانتورینی قرار دارد، به خاطر ساختمان‌های سفید، کلیساهای گنبدی آبی و مناظر خیره‌کننده دریای اژه مشهور است. بازدیدکنندگان می‌توانند مغازه‌ها و رستوران‌های شهر را کاوش کنند، در غروب آفتاب در اطراف جزیره سفر کنند، یا در امتداد دهانه چشم‌انداز کوهنوردی پیاده‌روی کنند.

توجه: در صورتی که ساکن شیراز هستید و می خواهید به هر کدام از این شهر ها سفر کنید می توانید به لیست آژانس های برگزارکننده تورهای خارجی از شیراز مراجعه کنید و اطلاعات آژانس های معتبر را مشاهده کنید و مشاوره آنلاین یا تلفنی دریافت کنید.

زیباترین شهرهای کوچک جهان

زیباترین شهرهای کوچک جهان – تائورمینا، ایتالیا

تائورمینا، ایتالیا

تائورمینا که بر روی تپه ای مشرف به دریای مدیترانه قرار دارد، شهری جذاب با تاریخ غنی و مناظر خیره کننده است. بازدیدکنندگان می توانند تئاتر یونان باستان شهر را کشف کنند، در خیابان های شهر قدیمی قرون وسطایی قدم بزنند یا در سواحل کنار ساحل استراحت کنند.

زیباترین شهرهای کوچک جهان

شهر آبی مراکش

شفشاون، مراکش

شفشاون که به «شهر آبی» شهرت دارد، به‌خاطر ساختمان‌های آبی رنگ، خیابان‌های پیچ در پیچ و بازارهای پرجنب‌وجوش معروف است. بازدیدکنندگان می‌توانند قصر یا قلعه شهر را بگردید، از مغازه‌های محلی دیدن کنند، یا تا پارک ملی تالاسمتان در نزدیکی پیاده‌گردی کنند.

زیباترین شهرهای کوچک جهان

سوئیس

گرویرس، سوئیس

گرویرس که در تپه‌های آلپ سوئیس قرار دارد، شهری عجیب است که به‌خاطر معماری قرون وسطایی، کافه‌های جذاب، و پنیر معروفش شهرت دارد. بازدیدکنندگان می توانند قلعه و موزه شهر را کاوش کنند، از کارخانه پنیرسازی محلی بازدید کنند، یا در امتداد کوه ها و دره های مجاور پیاده روی کنند.

زیباترین شهرهای کوچک جهان

سینترا، پرتغال

سینترا، پرتغال

این شهر تاریخی درست خارج از لیسبون به‌خاطر معماری پرآذین، باغ‌های زیبا، و جنگل‌های سرسبزش معروف است. بازدیدکنندگان می‌توانند قصرها و قلعه‌های افسانه‌ای را کشف کنند، در تپه‌های اطراف پیاده‌گردی کنند، یا به سادگی استراحت کنند و از جذابیت آرام شهر لذت ببرند.

زیباترین شهرهای کوچک جهان

کولمار، فرانسه

کولمار، فرانسه

کولمار در قلب منطقه شراب آلزاس واقع شده است، شهر جذابی با ساختمان های رنگارنگ، کانال های پیچ در پیچ و تاریخی غنی است. بازدیدکنندگان می‌توانند موزه‌ها و گالری‌های شهر را کاوش کنند، شراب‌ها و غذاهای محلی را امتحان کنند، یا در امتداد کانال‌ها به تور قایق بپردازند.

توجه : برای مشاهده بهترین آژانس های مسافرتی در شیراز می توانید به لینک درج شده از سایت نیک هجرت مراجعه نمایید و اطلاعات لازم را مشاهده کنید.

زیباترین شهرهای کوچک جهان

هوی آن، ویتنام – زیباترین شهرهای کوچک جهان

هوی آن، ویتنام

هوی آن که زمانی شهر بندری اصلی در جاده ابریشم بود، اکنون به‌خاطر فانوس‌های رنگارنگ، معابد باستانی و بازارهای کنار رودخانه‌اش در فهرست میراث جهانی یونسکو شناخته می‌شود. بازدیدکنندگان می توانند مکان های تاریخی شهر را کاوش کنند، در کلاس آشپزی شرکت کنند تا در مورد غذاهای محلی بیاموزند، یا در سواحل کنار ساحل استراحت کنند.

اگر به دنبال مهاجرت به تایلند هستید به صفحه بهترین روش های مهاجرت به تایلند از سایت نیک هجرت مراجعه کنید.

خلاصه

شهرهای کوچک فرصتی برای گام برداشتن در زمان، ارتباط با فرهنگ محلی و تجربه زیبایی طبیعت را فراهم می کنند. خواه به دنبال معماری جذاب، مناظر دیدنی یا بازارهای پر جنب و جوش باشید، این شهرهای زیبا مطمئناً الهام بخش و لذت خواهند برد.

برگرفته از سایت www.cntraveler.com

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *