03/05/2024
مسجد کجاتپه جاذبه‌های دیدنی آنکارا

جاذبه‌های دیدنی آنکارا

آنکارا پس از استانبول، بزرگ‌ترین شهر در ترکیه است، این شهر پایتخت کشور ترکیه و یکی از جذاب‌ترین شهرها برای بازدید گردشگران است، اگر قصد سفر دارید حتماً جاذبه‌های دیدنی آنکارا را از دست ندهید.

معرفی جاذبه‌های دیدنی آنکارا

هر گردشگری که به ترکیه سفر می‌کند، پس از استانبول دوست دارد شهر آنکارا را نیز ببینید و از جاذبه‌های دیدنی آنکارا لذت ببرد، بهتر است قبل از سفر با جاذبه‌های دیدنی این شهر آشنا شوید.

قلعه آنکارا

قلعه آنکارا یکی از قدیمی‌ترین جاذبه‌های دیدنی آنکارا است، بنایی که قدمت آن به امپراتوری رومی، سلجوقی و عثمانی برمی‌گردد و با سابقه تاریخی و فرهنگی‌اش از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر است. قلعه آنکارا نماد پایتخت ترکیه است، این قلعه بر فراز تپه‌ای صخره‌ای با دامنه‌های شیب‌دار بنا شده و از دیواره‌های داخلی و خارجی تشکیل شده است.

قلعه آنکارا از جاذبه‌های دیدنی آنکارا

این قلعه سنگی زیبا با قرار گرفتن روی تپه ای بلند، شکوه و زیبایی اش چند برابر شده است، قلعه آنکارا در جایی دور از هیاهوی شهری واقع است و بازدید از أن برای کسانیکه به دنبال آرامش و سفر در زمان هستند توصیه می‌گردد، قلعه آنکارا امروزه محلی است که برنامه‌های عمومی همچون کنسرت ها در آن برگزار می‌گردد و بازدید از آن به هر گردشگری پیشنهاد می‌گردد.

آنیت کبیر

آرامگاه آنیت کبیر از حیث معماری و شکوه از مثال زدنی ترین جاذبه‌های دیدنی آنکارا است، این آرامگاه محل دفن اولین رئیس جمهور ترکیه و رهبر استقلال ترکیه، یعنی مصطفی کمال آتاتورک است.

آنیت کبیر از جاذبه‌های دیدنی آنکارا

این آرامگاه در مرکز شهر و در بالای یک تپه واقع شده که آنی‌تپه نامیده می‌شود و دومین نقطه مرتفع آنکارا پس از قلعه آنکارا محسوب می‌شود.

موزه تمدن های آناتولی

یکی از جاذبه‌های دیدنی آنکارا که نشان‌دهنده تمدن و تاریخ این شهر است موزه تمدن‌های آنکارا نام دارد. این موزه در نزدیکی قلعه آنکارا واقع شده و در دو ساختمان مربوط به دوره عثمانی قرار گرفته که به دلیل آهنگ‌های شاهکاری که در زمان آنتونی در این ساختمان ساخته شده در سال ۱۹۹۷ به عنوان موزه اتحادیه اروپا شناخته شده است.

موزه تمدن های آناتولی جاذبه‌های دیدنی آنکارا

موزه آناتولی شامل بخش صنایع دستی، مبلمان، دوران پارینه سنگی، مجسمه‌هایی از دوران عصر آهن که در تالار اصلی واقع شده و بسیاری بخش‌های دیگر است.

اگر می خواهید با دیگر شهرهای ترکیه نیز آشنا شوید، جاذبه های دیدنی استانبول را ببینید.

مسجد حاجی بایرام

از دیگر جاذبه‌های دیدنی آنکارا که در دوره امپراتوری عثمانی ساخته شده مسجد حاجی بایرام است. این مسجد به دلیل معماری زیبا و منحصربه‌فرد مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

مسجد حاجی بایرام از جاذبه‌های دیدنی آنکارا

مسجد حاجی بایرام در منطقه Ulus واقع شده و همه روزه به غیر از زمان‌هایی که نماز جماعت برگزار می‌شود اجازه بازدید دارد.

موزه هنر آنکارا

از دیگر جاذبه‌های دیدنی آنکارا موزه هنر آنکارا است. این موزه محل نگهداری مجسمه‌ها و نقاشی‌های معروف متعلق به هنر معاصر و اواخر قرن ۱۹ تا به امروز است. در موزه هنر آثار زیبایی از هنرمندان ترکیه، آرشیو هنرمندان، کارگاه نقاشی و چاپ دستی، هنرهای تزئینی، مجسمه‌سازی و سرامیک به نمایش گذاشته شده است.

موزه هنر از جاذبه‌های دیدنی آنکارا

جاذبه‌های دیدنی آنکارا، خانه اپرا آنکارا

یکی از جاذبه‌های دیدنی آنکارا که به عنوان بزرگترین سالن اپرا این شهر شناخته می‌شود، خانه اپرا آنکارا است. در این خانه که محل برگزاری اجراهای باله و اپرا است یک ساختمان قرار دارد که محل نمایش فیلم‌های دولتی ترکیه است و برای رزرو سالن‌ها می‌توانید از طریق وب‌سایت رسمی خانه اپرا اقدام به بررسی فیلم‌ها و اجراها کنید.

خانه اپرا جاذبه‌های دیدنی آنکارا

مسجد کجاتپه

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی آنکارا مسجد کجاتپه نام دارد که با معماری کلاسیک ساخته شده است. البته این مسجد عمر طولانی ندارد ولی بین مردم به عنوان یک جاذبه‌ی تاریخی ترکیه به شهرت رسیده است.

مسجد کچاتپه از جاذبه‌های دیدنی آنکارا

مسجد کجاتپه 4 مناره دارد که هر کدام 88 متر ارتفاع دارند و به همین دلیل از هر نقطه‌ای در سطح شهر می‌توانید این مسجد و مناره‌هایش را ببینید. فضای داخلی مسجد هم به صورت کاملاً سنتی طراحی شده است و گچ‌بری‌ها و منبت‌کاری‌های فضای داخلی به دست صنعتگران ترکیه‌ای انجام گرفته است. سالن کنفرانس و کتابخانه‌ای مدرن در طبقات زیرین این مسجد ساخته شده که امکان بازدید از آن‌ها برای گردشگران وجود دارد.

هامامونو‌ از جاذبه‌های دیدنی آنکارا

منطقه تفریحی هامامونو، محله‌ای تاریخی در شهر آنکارا و متعلق به دوره عثمانی است. در این منطقه تفریحی می‌توانید از قدم زدن در محله‌ای با سبک معماری قدیمی ترکیه و بازدید از موزه و مساجد تاریخی آن لذت ببرید و با فرهنگ و سبک زندگی مردم ترکیه آشنا شوید.

هامامونو جاذبه‌های دیدنی آنکارا

بهترین زمان برای بازدید از محله تاریخی هامامونو شب‌ها است چرا که در این زمان منطقه هامامونو جنب‌وجوش بیشتری دارد.

اگر عاشق سفر کردن هستید، با بهترین آژانس های مسافرتی در شیراز آشنا شوید.

دریاچه ایمیر یکی از جاذبه‌های دیدنی آنکارا

یکی از جاذبه‌های دیدنی آنکارا که به عنوان جاذبه‌ای تفریحی شناخته می‌شود دریاچه ایمیر است.‌ این دریاچه شامل یک پارک طبیعی است که مردم محلی آنکارا برای دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، دویدن، پیک نیک و پرنده‌نگری به این دریاچه می‌روند. در دریاچه ایمیر علاوه‌بر طبیعت‌گردی و لذت بردن از تماشای پرندگانی مثل اردک، باهرید و بسیاری از پرندگان رنگارنگ دیگر می‌توانید تجربه قایق‌رانی و ماهی‌گیری داشته باشید.

دریاچه ایمیر از جاذبه‌های دیدنی آنکارا

موزه راحمی کوچ

موزه راحمی کوچ اولین موزه حمل و نقل در آنکارا است که در محله‌ای قدیمی و در ساختمان کاروانسرای تاریخی واقع شده است. این موزه از دو طبقه و از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده که شامل نمایشگاه گیاهان دارویی، گالری فرش، ابزارآلات کشاورزی و ابزارآلات روزمره به همراه دو رستوران و تراس در طبقه پایین است. طبقه بالا شامل بخش نمایشگاه حمل و نقل ریلی، ابزار ارتباطی، نمایشگاه لوازم دریایی و ناوبری نیروهای دریایی سلطنتی بریتانیا و هواپیما آبی است.

موزه راحمی کوچ از جاذبه‌های دیدنی آنکارا

از جاذبه‌های دیدنی آنکارا، مجسمه آتاتورک

مجسمه آتاتورک که در میدان اولوس آنکارا در نزدیکی بلوار آتاتورک قرار دارد، مجموعه‌ای از مجسمه‌های برنزی است که سربازان را در میدان جنگ به تصویر می‌کشد. این بنای تاریخی که در طول جنگ استقلال ترکیه ساخته شده، شخصیت سوارکاری مصطفی کمال آتاتورک، بنیان‌گذار جمهوری ترکیه و یک افسر نظامی در طول جنگ جهانی اول را نمایش می‌دهد. سه پیکر دیگر از دو سرباز و یک زن نیز در این مجموعه وجود دارند. در حالی که یکی از سربازان دوست خود را به جبهه می‌خواند، دیگری در حال مشاهده جبهه است.

مجسمه آتاتورک جاذبه‌های دیدنی آنکارا

جمع بندی

شهر آنکارا از مهم‌ترین و زیباترین شهرهای ترکیه است، حیف است به ترکیه سفر کنید اما جاذبه‌های دیدنی آنکارا را از دست بدهید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *