27/04/2024
معرفی کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت

معرفی کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت

همواره مهاجرت به یک کشور جدید می‌تواند به شما یک تجربه هیجان‌انگیز و چالش‌برانگیز بدهد. هزینه زندگی در کشور مقصد می‌تواند یکی از عواملی باشد که شما باید در نظر بگیرید. ما در نیک هجرت سعی داریم تا با گردآوری اطلاعاتی جامع و کامل در حوزه مهاجرت شما را در این روند بیشتر آشنا کنیم. در این مقاله تلاش داریم تا با معرفی المان های اقتصادی هر کشور شما را در انتخاب کم هزینه ترین ترین کشور ها برای مهاجرت راهنمایی کنیم، در ادامه با ما همراه باشید.

کشور بلغارستان

کشور بلغارستان به لحاظ جغرافیایی در بخش جنوب شرقی اروپا قرار دارد. مساحت این کشور در حدود  110993 اعلام شده است. پایتخت این کشور، شهر صوفیه است و همچنین مردم این کشور به زبان بلغاری صحبت می‌کنند. واحد پول کشور بلغارستان لف و قیمت آن به نسبت ارز جهانی بسیار ارزان‌تر است.در ادامه به اطلاعات اقتصادی در کشور بلغارستان می پردازیم.

معرفی کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت

اطلاعات اقتصادی کشور بلغارستان

در سال 2023، حداقل درآمد در بلغارستان 840 BGN ، حداکثر درآمد 14700 BGN و متوسط درآمد ماهانه 3300 BGN گزارش شده است ، نرخ تورم  سالیانه در بلغارستان 7.7، نرخ ارز بلغارستان هر 1 لف بلغاری چیزی در حدود 0.47 پوند انگلیس است همچنین نرخ بیکاری سالیانه در سال 2023  در حدود 5.2 است.سطح در آمد در این کشور به فاکتورها و شاخص‌های مختلفی بستگی دارد از جمله این فاکتورها را می‌توان به نوع شغل، تجربه کاری، تحصیلات و موقعیت جغرافیایی نام برد به‌طورکلی سطح در آمد در بلغارستان نسبتاً پایین است بااین‌حال، هزینه زندگی در بلغارستان نیز پایین است؛ بنابراین افراد می‌توانند با سطح درآمد متوسط ​​زندگی نسبتاً خوبی داشته باشند. به‌این‌ترتیب این کشور را می‌توان با هزینه‌های کم و ارزان در حوزه کشورهای اروپایی برای مهاجرت توصیف کرد.

کشور ترکیه

ترکیه در یکی از حساس‌ترین و بهترین مناطق دنیا به لحاظ موقعیت جغرافیایی قرار دارد به شکلی که این کشور از سه طرف به دریا راه دارد و از طریق دو تنگه به سفر و داردانل به دریاهای آزاد مرتبط می‌شوند. از جمله شهرهای بزرگ این کشور را می‌توان از استانبول، آنکارا، ازمیر نام برد.

کشور ترکیه مزایایی چون آب‌وهوای بسیار خوب و جلگه‌ای، ترانزیت انرژی و کالا و مکان‌های دیدنی و بسیار جذاب دارا است. ازاین‌رو این کشور مقصد جذاب و ارزانی است برای گردشگری و مهاجرت. در ادامه شاخصه های اقتصادی کشور ترکیه را برای شما بازگو خواهیم کرد. شما در اینجا می توانید روش های مهاجرت به ترکیه را بخوانید.

معرفی کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت

اطلاعات اقتصادی کشور ترکیه در سال 2023

حقوق ماهیانه یک فرد در سال 2023 به‌صورت حداقلی در ترکیه 7830 لیر در ماه است که جمع آن در یک سال مبلغی در حدود 94000 لیر می‌شود. اما باتوجه‌به فاکتورهایی که در بالا گفته شد این سطح در آمد به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور مثال یک دندانپزشک می‌تواند به در آمد سالانه 218 هزار لیر در سال دست پیدا کند. و اما همچنین میانگین در آمد سالیانه در شهرهای مختلف ترکیه متفاوت است، مثلاً در شهری مثل آنکارا 76.863 لیر، آنتالیا 77.628 لیر، استانبول 91/937 و دیاربکر 69/568 لیر در سال است.

نرخ تورم در ترکیه در سال 2023 چیزی در حدود 58.94 است. نرخ بیکاری 9.4 و آخرین نرخ ارز در این سال چیزی در حدود 18.200 لیر است که ترکیه را به یکی از کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت تبدیل کرده است. برای مهاجرت به ترکیه شما می توانید با مراجعه به دفاتر اخذ ویزای ترکیه از شیراز جهت مشاوره اقدام نمایید. و اما شما با رعایت این نکات میزان در آمد خود در کشور ترکیه را  می توانید بهبود بخشید:

  • تحصیلات خود را در یک‌رشته پرتقاضا تکمیل کنید.
  • تجربه کاری خود را افزایش دهید.
  • مهارت‌های خود را به‌روز نگه دارید.
  • به زبان ترکی مسلط شوید.
  • با افراد بانفوذ ارتباط برقرار کنید.

کشور یونان

یونان یک کشور باستانی و جذاب  است که سالیانه گردشگران زیادی  را به خود جذب می‌کند. اویا یکی از شهرهای یونان است که می توان آن را جزء یکی از زیباترین شهرهای دنیا دانست. این کشور از لحاظ جغرافیایی در جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه‌جزیره بالکان قرار دارد. پایتخت یونان آتن است و از جمله بزرگ‌ترین شهرهای آن آتن، سالونیک، پاتراس است. واحد پول یونان یورو و با جمعیتی بالغ بر 10.7 میلیون نفر بر اساس آخرین سرشماری در سال 2021 و با مساحتی در حدود 131990 کیلومترمربع و زبان رسمی یونانی با آب‌وهوای گرم و مدیترانه‌ای است. در ادامه شاخصه های اقتصادی کشور یونان را برای شما ارائه می دهیم.

معرفی کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت

 

اطلاعات اقتصادی کشور یونان در سال 2023

نرخ بیکاری طبق آخرین گزارش‌ها 23.6 در سال 2023 است که از به نسبت جمعیت 11 میلیونی آن حدود 1 میلیون و 116 هزار نفر بیکار هستند. نرخ تورم در یونان 2.7 است طبق آخرین گزارش‌ها شاخص‌های اقتصادی یونان در سال 2023. در خصوص نرخ ارز در کشور یونان آخرین شاخص ارزی این کشور در سال 2023 چیزی در حدود 1.059 یورو است.

با اینکه این کشور سالانه گردشگرها و توریست‌های زیادی را در اقصی‌نقاط دنیا به درون خود می‌کشد، اما از لحاظ تولید ناخالص ملی، در رتبه 48 قرار دارد. در زیر روش‌های مختلف مهاجرتی به یونان را مشاهده می‌کنید:

  • مهاجرت به یونان از طریق کار
  • مهاجرت به یونان از طریق تحصیل
  • مهاجرت به یونان از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت به یونان از طریق ازدواج
  • مهاجرت به یونان از طریق تولد فرزند
  • مهاجرت به یونان از طریق ویزای توریستی

 کشور گرجستان

کشور گرجستان واقع در قفقاز جنوبی است با مساحتی بالغ بر 69.700 کیلومترمربع و جمعیت آن در آخرین سرشماری ژانویه سال 2021 چیزی در حدود بیش از 4 میلیون نفر است. موقعیت جغرافیایی آن دقیقاً بین دریای خزر و دریای سیاه قرار دارد. پایتخت این کشور شهر زیبای تفلیس است. در نظر داشته باشید که هدف اصلی کشور گرجستان این است که بتواند جایگاه خوبی در بنادر پوتی و همین‌طور باتومی داشته باشد. آب‌وهوای آن را می‌توان نیمه‌گرمسیری در بخش غربی و تحت‌تأثیر آب‌وهوای قاره‌ای در قسمت شرقی آن می‌باشد.

معرفی کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت

 

اطلاعات اقتصادی کشور گرجستان در سال 2023

اقتصاد گرجستان را می توان به دو بخش مختلط با بخش‌های دولتی و خصوصی دانست که بخش کشاورزی 10 درصد صنعت حدود 20 درصد و خدمات حدود 70 در صد از تولید ناخالص داخلی (GDP) را تشکیل می‌دهند.در سال 2023، تولید ناخالص داخلی گرجستان 18.63 میلیارد دلار آمریکا بوده است. نرخ رشد اقتصادی در حدود 10.5 درصد، نرخ تورم حدود 6.03 درصد و نرخ بیکاری در حدود 12.5 درصد بوده است. با تمام تفاسیر اقتصاد گرجستان را می‌توان یک اقتصاد درحال‌رشد و پویا دانست که همین امر سبب پتانسیل بالای این کشور در آینده می‌شود و گزینه مناسبی است برای کسانی که قصد مهاجرت به یک کشور ارزان و کم‌هزینه را دارند.

کشور مونته‌نگرو

این کشور در جنوب خاوری اروپا و در جنوب غربی بالکان قرار دارد. پایتخت آن پودگوریتسا نام دارد همچنین به زبان‌های صربی، بوسنیایی، آلبانی و کرواتی نیز صحبت می‌کنند. زبان رسمی آن مونته‌نگرویی و مساحتی در حدود 14.026 کیلومترمربع دارد. مونته‌نگرو به معنای کوه سیاه است. واحد پول این کشور یورو است. این کشور دارای آب‌وهوای مدیترانه‌ای و از سپتامبر تا آوریل شاهد بارش‌های زیادی در این کشور هستیم. در ادامه ما، شما را با بخش‌های مختلف اقتصادی این کشور آشنا می‌کنیم.

معرفی کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت

اطلاعات اقتصادی کشور مونته‌نگرو در سال 2023

اغلب مهاجران به مونته‌نگرو از کشورهایی مثل همسایه بالکان، و همچنین مکان‌هایی دورتر ماند روسیه و چین هستند.بخش‌های کلیدی اقتصاد مونته‌نگرو را می‌توان به چند بخش گردشگری، خدمات، صنعت، کشاورزی تقسیم کرد.

چالش‌های اصلی اقتصاد مونته‌نگرو شامل فقر، فساد و مهاجرت است بااین‌حال برخی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مونته‌نگرو وجود دارند؛ مانند گردشگری، ساخت‌وساز، فناوری و انرژی. نرخ بیکاری در این کشور در سال 2023 چیزی در حدود 16.43 است، نرخ تورم 8.6 و نرخ قیمت یوروی مونته‌نگرو در سال گذشته به نسبت با دلار امریکا صعودی بوده و زیر نظر سازمان تحلیل بازار این کشور است در آخر رشد ناخالص در این کشور چیزی در حدود 2.5 در صد است. اگر به دنبال سرمایه‌گذاری در مونته‌نگرو هستید، باید تحقیقات خود را انجام دهید تا مطمئن شوید که انتخاب مناسبی برای شما است.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *