29/04/2024

معروف ترین جاذبه های دیدنی باکو

باکو، پایتخت آذربایجان، از شهرهای زیبای آسیا و در نزدیکی ایران است، باکو یکی از بهترین گزینه‌ها برای ما ایرانیان برای سفر است و بهتر است قبل از سفر با جاذبه های دیدنی باکو آشنا شوید.

معرفی معروف ترین جاذبه های دیدنی باکو

شهر باکو ترکیب جذابی از سنت و مدرنیته است که سفر به این شهر می‌تواند برای شما خاطره‌انگیز باشد.

بافت تاریخی باکو

بعضی وقت‌ها عادی‌ترین جوانب یک شهر می‌تواند جاذبه بزرگی به حساب بیاید. بافت تاریخی باکو هم چنین جذبه‌ای دارد و به همین دلیل، بخشی از جاذبه های دیدنی باکو به حساب می‌آید. بهترین راه برای دیدن شهر شروع کردن از این بافت‌های قدیمی است.

جاذبه های دیدنی باکو

وقتی در بافت تاریخی باکو قدم می‌زنید، بهتر است بدانید در مکان تاریخی با ارزش که به لیست یونسکو وارد شده قدم گذاشته‌اید. در این قسمت از باکو ۲۳ محله تاریخی جا گرفته و ۲ کاروانسرا هم از گذشته به یادگار مانده است. اگر نرسیدید تمام گوشه و کنار بافت تاریخی را ببینید حداقل پل دختر، دروازه مراد و قصر شیروان شاه را فراموش نکنید.

برج دختر

برج دختر یکی از معروف‌ترین دیدنی های باکو در شهر قدیم و نماد تاریخی این شهر است. داخل برج، پله‌های مارپیچی هستند که شما را به بالای این برج ۲۹ متری می‌رسانند، جایی که می‌توانید کل بافت تاریخی شهر را ببینید. داخل این برج تقریبا ۳۰ متری، هشت طبقه مجزا ساخته شده است.

جاذبه های دیدنی باکو

کاخ شیروان شاه و دروازه مراد

کاخ شیروان شاه به دستور شیروان شاه در قرن ۱۵ میلادی ساخته شده است و یکی از یادگاری‌های تاریخی بسیار ارزشمند آذربایجان است.

جاذبه های دیدنی باکو

دروازه مراد بخشی از کاخ شیروان شاه است. نام این دروازه از نام سلطان مراد سوم، پادشاه ترک گرفته شده است که بعدها حاکم باکو شد. زیبایی‌ها و ظرافت معماری دروازه و کاخ شیروان شاه گردشگران را شیفته خود می‌کند و به همین خاطر یکی از جذاب‌ترین جاذبه های دیدنی باکو به حساب می‌آید. برای ما ایرانی‌ها که شکوه معماری شرق را در آثار تاریخی خودمان دیده‌ایم، دیدن این زیبایی‌ها خوشایند است.

موزه فرش از جاذبه های دیدنی باکو

موزه فرش آذربایجان اولین موزه تخصصی فرش در دنیاست و در کنار آن، یکی از خاص‌ترین جاذبه های دیدنی آذربایجان هم هست. این موزه سه طبقه دارد که در طبقه اول مراحل و دوره‌های مختلف بافت فرش و نقش آن در سنت جامعه آذربایجان به نمایش گذاشته شده است، در طبقه دوم می‌توانید با مدرسه‌های فرش بافی آذربایجان آشنا شوید و در طبقه سوم هم اطلاعات مفیدی از فرش بافی معاصر در اختیار شما قرار می‌گیرد.

جاذبه های دیدنی باکو

اگر اهل سفر هستید و دوست دارید به باکو سفر کنید، حتما لیست بهترین آژانس های مسافرتی در شیراز را مطالعه کنید.

برج‌ های شعله

برج‌ های سه گانه شعله که در ساخت آن‌ها از شعله الهام گرفته شده است، این روزها نماد باکوی مدرن هستند. این برج‌های ۱۹۰ متری، قدبلندترین بناهای آذربایجان هستند. برج‌ های شعله بخش اداری، آپارتمان و هتل دارند.

جاذبه های دیدنی باکو

حالا به نظر شما چرا شعله؟ یعنی چرا از طرح شعله برای ساختن این برج‌ها الهام گرفته‌اند؟ چون که آتش نماد سرزمین آذربایجان است و به آن سرزمین آتش هم می‌گویند.

مرکز فرهنگی حیدر علی‌ اف از جاذبه های دیدنی باکو

پیش از آنکه لازم باشد چیزی در مورد بخش درونی این بنا بدانید یا بخواهید دوری در آن بزنید، شیفته معماری خاص آن خواهید شد. در بنای مرکز فرهنگی علی‌ اف تقریبا هیچ گوشه تیزی دیده نمی‌شود و معماری آن روان و سیال بودن را در ذهن تداعی می‌کند. هرچند داخل این بنای چشمگیر سالن کنفرانس، گالری هنری و موزه وجود دارد اما اغلب گردشگران برای دیدن خود بنا و گرفتن عکس یادگاری با این بنای مدرن راهی آن می‌شوند.

جاذبه های دیدنی باکو

بلوار باکو

بلوار باکو در امتداد دریای خزر کشیده شده و یکی از زیباترین فضاها برای قدم زدن در شب است، به ویژه که انعکاس نورها در دریای خزر زیبایی فضا را هم دو چندان می‌کند. در طول مسیر می‌توانید در کافه‌ها و رستوران‌های مختلف بنشینید و رو به خزر چای و غذا میل کنید. این بلوار فقط خوشایند گردشگران نیست، خود محلی‌ها به ویژه افراد جوان و زوج‌ها غروب که می‌شود راهی پاتوق همیشگی‌شان می‌شوند.

جاذبه های دیدنی باکو

اگر دوست دارید با دیگر نقاط جهان نیز آشنا شوید، مقاله جاذبه های دیدنی استانبول را مطالعه کنید.

موزه ادبی نظامی

موزه ادبی نظامی شاید بهترین موزه آذربایجان برای کشف تاریخ و ادبیات آذربایجان باشد. در این موزه بعد از پرداخت ورودی باید دوربین و وسایل‌تان را به نگهبانی تحویل دهید و راهنماهای مسلط به تاریخ و ادبیات در تمام قسمت‌های موزه شما را همراهی می‌کنند. راهنماها به زبان‌های فارسی، ترکی آذری، انگلیسی و روسی صحبت می‌کنند.

جاذبه های دیدنی باکو

میدان فواره‌ ها از جاذبه های دیدنی باکو

این میدان اسمش را از فواره‌های زیادی که به آن رنگ و روح داده‌اند گرفته است. تا چشم کار می‌کند مسجمه‌های چشم‌گیر هستند و آب. این میدان یک پاتوق خوب برای محلی‌ها و گردشگران است، جایی که مدام جشنواره‌های بزرگ و کوچک در آن برگزار می‌شود. رستوران‌ها و کافه‌های خوب زیادی اینجا پیدا می‌شوند که کیف این فضای خوب و خاص را با غذاهای باکیفیت دوچندان می‌کنند.

جاذبه های دیدنی باکو

جمع بندی درباره معروف ترین جاذبه های دیدنی باکو

شهر باکو می‌تواند یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای سفر باشد و مطمئن باشید از سفر به این شهر لذت خواهید برد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *