29/04/2024

معروف ترین جاذبه های دیدنی توکیو

توکیو، شهری خاص است که این شهر بزرگ را می‌توان یکی از مدرن‌ترین و جذاب‌ترین شهرهای جهان نامید، حتماً در برنامه‌تان سفر به این شهر را قرار دهید و قبل از سفر با جاذبه های دیدنی توکیو آشنا شوید.

معرفی معروف ترین جاذبه های دیدنی توکیو

توکیو، پایتخت و بزرگ ترین جزیره کشور ژاپن است، این شهر از معروف‌ترین شهرهای آسیا در جهان است و گردشگران زیادی سالانه به این شهر سفر می‌کنند، تکنولوژی، تاریخ کهن ژاپن، باغ‌های شکوفه گیلاس و …. از جاذبه های دیدنی توکیو است که بهتر است آن را از دست ندهید.

کاخ امپراطوری

اولین جایی که در توکیو باید به آن سر بزنید قصر امپراطوری است، بهتر است تمام روز خود را برای بازدید از این کاخ بگذارید، چون این‌ جا را با عجله و سرسری نمی‌شود دید. اصلا لطف دیدن این کاخ در گشت و گذار در باغ‌ها و پارک‌های قرن هفدهمی آن است.

معروف ترین جاذبه های دیدنی توکیو

خندق‌های زیادی دور تا دور قصر وجود دارند و روی این خندق‌ها پل‌هایی ساخته شده که زیبایی منظره را دوچندان می‌کنند. اگر تا شب در اطراف قصر بمانید شانس دیدن این پل‌ها و شکوفه‌ها را در نورپردازی هنرمندانه شهر هم خواهید دید که حتی از منظره روز آن هم مسحور کننده‌تر است.

منطقه گینزا از جاذبه های دیدنی توکیو

این منطقه دیدنی توکیو یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مراکز تجاری توکیو است. خیلی‌ها حتی آن را با میدان تایمز (Times Square) نیویورک مقایسه می‌کنند. در این منطقه می‌توانید گران‌ترین برند‌های دنیا را پیدا کنید. اما اگر چیزی هم نخرید، گشت و گذار در خیابان‌ها و خوردن غذا یا عصرانه در یکی از قهوه‌خانه‌ها یا رستوران‌های این منطقه‌ هم خالی از لطف نیست.

معروف ترین جاذبه های دیدنی توکیو

اگر قصد سفر به شهر زیبای توکیو را دارید، حتما لیست بهترین آژانس مسافرتی شیراز را مطالعه کنید.

تئاتر کابوکی-زا در منطقه گینزا

یکی از تئاتر‌های دیدنی ژاپن که حتما باید ببینید تئاتر کابوکی-زا در بخش گینزا است. این تئاترها بر اساس کمدی‌های باستانی پر از رقص و موسیقی طراحی شده‌اند. شمایی که برای اولین بار به ژاپن می‌روید احتمالا ژاپنی بلد نیستید، ولی اصلا اشکالی ندارد. جو کلی آنجا و تشویق‌ها و اعتراض‌های بینندگان محلی حقیقتا دیدنی است.

معروف ترین جاذبه های دیدنی توکیو

معبد سنسو-جی از جاذبه های دیدنی توکیو

این معبد در سال ۶۴۵ قبل از میلاد مسیح ساخته شده و معماری سنتی ژاپنی آن در تمام توکیو بی‌نظیر است. از چشمگیرترین بخش‌های معبر می‌توان به دروازه کامیناری-مون (Kaminari-mon) اشاره کرد که یک فانوس کاغذی قرمز با ارتفاع ۳.۳ متر دارد. روی فانوس نوشته «دروازه صاعقه» و در اطراف آن عود معروف «وت» می‌سوزد که ژاپنی‌های قدیمی می‌گویند درد و مرض را از بدن دور می‌کند. حتی می‌توانید افرادی را ببینید که با دست دود عود را مشت کرده و به سر و صورت خود می‌زنند.

معروف ترین جاذبه های دیدنی توکیو

درخت آسمانی توکیو

درخت آسمانی توکیو بلندترین ساختمان در توکیو و یکی از بلند‌ترین‌ها در جهان است. دو تراس مشاهده در ارتفاع‌های ۳۵۰ متری و ۴۵۰ متری قرار دارند، اما اگر ترس از ارتفاع دارید فکر رفتن به این تراس‌ها را از سرتان بیرون کنید. چرا؟ چون کف این تراس‌ها از شیشه ساخته شده و وقتی پایین را نگاه می‌کنید تمام مناظر اطراف با اندازه‌های ریز زیر پایتان است. این نکته را باید در نظر داشته باشید که بازدید از برج و تراس‌های شیشه‌ای آن رایگان نیست و باید مبلغی را برای ورود بپردازید.

معروف ترین جاذبه های دیدنی توکیو

منطقه‌ ریوگوکو

چرا باید به منطقه ریوگوکو بروید؟ برای اینکه جلسه‌های تمرین کشتی‌گیران عظیم‌الجسه کشتی سنتی ژاپن یعنی سومو رو ببینید. اگر به ورزش و مخصوصا کشتی علاقمند هستید این جاذبه‌ی دیدنی توکیو برای شما خاطره انگیز می‌شود. منطقه ریوگوکو مهد سومو و فرهنگ سومو در ژاپن است، برای غرق شدن در این فرهنگ کارهای زیادی هست که می‌توانید انجام دهید. اول اینکه حتما به موزه‌ سومو در این خیابان بروید، و بعد هم در یکی از رستوران‌های اینجا که تم سومو دارند غذا بخورید.

معروف ترین جاذبه های دیدنی توکیو

موزه جیبلی از جاذبه های دیدنی توکیو

اگر کودکی خود را با انیمه‌ فوتبالیست‌ها یا به اسم ژاپنی آن «سوباسا» گذرانده‌اید و در بزرگ‌سالی هم نتوانستید از بعضی از بهترین انیمشین‌های دنیا مثل شهر اشباح (Spirited Away) و توتورو (Totoro) دست بردارید، احتمالا از دیدن این موزه خیلی ذوق‌زده خواهید شد. استودیو جیبلی یکی از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین استودیو‌های انیمیشن (یا انیمه) سازی در ژاپن است.

معروف ترین جاذبه های دیدنی توکیو

موزه جیبلی از آن دیدنی‌های ژاپن است که نه تنها کودکان شما را سر ذوق می‌آورد، بلکه کودک درون خودتان را هم بیدار می‌کند. با بازدید از این موزه که خود استاد هیروکی میازاکی (Hayao Miyazaki) طراحی کرده تمام نوستالژی‌های دوران کودکی جلوی چشم‌تان می‌آیند. البته یادتان باشد که برای رفتن به این موزه باید از قبل بلیط تهیه کرده ‌باشید، پس حتما از پذیرش هتل بپرسید یا وبسایت موزه را چک کنید.

اگر دوست دارید با جاذبه های دیدنی دیگر نقاط جهان نیز آشنا شوید، مقاله معروف ترین جاذبه های دیدنی بارسلونا را مطالعه کنید.

پارک و باغ وحش اینوکاشیرا

در قلب شلوغ و پرجمعیت شهر توکیو پارک‌های زیادی هستند که برای تماشای شکوفه‌های گیلاس می‌توانید در آنها گردش کنید. ولی حالا که از موزه‌ استودیو جبیلی بیرون آمده‌اید بهتر است به پارکی که به آن چسبیده هم سری بزنید.

معروف ترین جاذبه های دیدنی توکیو

مطمئن باشید از آمدن به این پارک ناامید نمی‌‌شوید، چون به محض پا گذاشتن در آن انگار به بهشت گمشده وارد شده‌اید. محیط آرام و بی سر و صدای پارک تمام استرس و شلوغی مرکز شهر توکیو را از یادتان می‌برد. در جاده‌های پارک که درختان گیلان به شکوفه‌های زیبای خود اطراف آن را احاطه کرده‌اند راه بروید تا به دریاچه پارک برسید.

چهارراه شیبویا از جاذبه های دیدنی توکیو

دل‌تان می‌خواهد محل فیلم‌برداری فیلم‌های معروف «سریع و خشن» و «گمشده در ترجمه» را ببینید؟ پس در سفرتان به توکیو حتما به چهارراه شیبویا هم سری بزنید. این یکی از شلوغ‌ترین خطوط عابر پیاده در تمام دنیاست. در واقع در سال‌های اخیر چهارراه شیبویا را به نام نماد توکیو می‌شناسند.

معروف ترین جاذبه های دیدنی توکیو

بازار ماهی سوکیجی

معروف‌ترین غذای ژاپن کدام است؟ سوشی. اگر قبلا در کشور خودمان یا کشورهای دیگر سوشی خورده باشید باید بدانید سوشی اصل ژاپنی احتمالا متفاوت است. برای همین در سفر خود به ژاپن باید به مرکز سوشی توکیو هم سری بزنید.

معروف ترین جاذبه های دیدنی توکیو

جمع بندی درباره معروف ترین جاذبه های دیدنی توکیو

قاره آسیا، قاره زیبا و پهناوری است که یکی از شهرهای جذاب این قاره توکیو است، حتماً این شهر را در لیست سفر خود داشته باشید و از جاذبه های دیدنی این شهر زیبا و خاص لذت ببرید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *