29/04/2024

معروف ترین جاذبه های دیدنی مسکو

مسکو شهری تاریخی و جذاب در روسیه است که با قدم زدن در این شهر، می‌توانید تاریخ این شهر را ببینید و حس کنید و از جاذبه های دیدنی مسکو لذت ببرید.

معرفی جاذبه های دیدنی مسکو

مسکو شهری تاریخی با دیدنی‌های شگفت‌انگیز است که معماری رنگارنگ و ساختمان‌های آن را شاید هیچ جا نبینید، قبل از سفر به این شهر زیبا بهتر است با جاذبه های دیدنی مسکو آشنا شوید.

کاخ کرملین مسکو

کاخ کرملین بدون شک یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی مسکو روسیه است. یک مجموعه مستحکم قرن پانزدهمی که مساحتی معادل ۲۷۵ هزار متر مربع را پوشش می‌دهد. این مجموعه توسط دیوارهای هزار ساله احاطه شده و بیش از ۷۰۰ اتاق دارد و زمانی محل زندگی خانواده تزار روسیه بوده است. این کاخ اکنون اقامتگاه رسمی رئیس جمهور روسیه محسوب می‌شود.

جاذبه های دیدنی مسکو

البته مجموعه عظیم کاخ کرملین شامل ساختمان‌های دیگری نیز می‌شود که برخی از آن‌ها به روی عموم باز هستند و می‌توان از آن‌ها بازدید کرد. به غیر از سه کلیسای جامع و تعدادی برج، کرملین یک اسلحه خانه باستانی هم دارد. علاوه‌ بر این در بازدید از کاخ کرملین می‌توانید از موزه عجیب این کاخ هم دیدن کنید. جایی که می‌توانید همه چیز از تاج سلطنتی و کالسکه‌های امپراطوری گرفته تا تخت و تاج ایوان مخوف را از نزدیک ببینید.

تالار بولشوی

تالار بولشوی مسکو بزرگ‌ترین و یکی از قدیمی‌ترین سالن‌های باله و اپرا در جهان است. اگرچه بولشوی در طول قرن گذشته چندین بازسازی اساسی را پشت سر گذاشته، اما اگر آن را از نزدیک ببینید متوجه می‌شوید که همچنان تمام عظمت نئوکلاسیک خود را حفظ کرده است.

جاذبه های دیدنی مسکو

اگر از تماشای این ساختمان عجیب سیر شوید و تصمیم بگیرید قدم به داخل این سالن بگذارید، مخمل قرمزی که کف سالن کشیده شده، لوسترهای کریستالی سه طبقه و دکور طلایی، حسی شبیه قدم زدن در دوره رنسانس را به شما می‌دهد.

مرکز خرید گوم مسکو

مرکز خرید گوم یکی از قدیمی‌ترین و مجلل ترین مراکز خرید مسکو به شمار می‌رود. البته گوم مسکو فقط یک پاساژ تجاری نیست بلکه یک شگفتی معماری محسوب می‌شود. جالب است بدانید که کلمه گوم درحقیقت مخفف فروشگاه اصلی جهانی است.

جاذبه های دیدنی مسکو

مرکز خرید گوم در زمان ساخت یک ساختمان منحصربه فرد به نظر می‌رسید، چون از شیشه ساخته شده بود و شیشه باید آنقدر قوی باشد که در برابر زمستان‌های پر برف روسیه مقاومت کند. همین موضوع مرکز خرید گوم را به یکی از جاهای دیدنی مسکو در زمستان تبدیل کرده است.

اگر اهل سفر کردن هستید و دوست دارید به نقاط مختلف جهان سفر کنید، حتماً لیست بهترین آژانس مسافرتی در شیراز را مطالعه کنید.

مقبره لنین

در مقبره لنین می‌توانید جسد مومیایی شده لنین را ببینید که در یک تابوت شیشه‌ای ضد گلوله دراز کشیده است. درست مثل اینکه به خواب رفته باشد. اگرچه بازدید از مقبره و تماشای یک مومیایی در سفر کار غیرعادی به نظر می‌رسد، اما اگر به تاریخ علاقه داشته باشید، تماشای لنین در سفر به مسکو برایتان تجربه تکرار نشدنی و جزو یکی از جالب‌ترین اماکن دیدنی مسکو خواهد بود.

جاذبه های دیدنی مسکو

مقبره لنین، آخرین محل استراحت رهبر شوروی، درست در نقطه مرکزی میدان سرخ مسکو قرار گرفته است. در ابتدا قرار بود جسد لنین پس از چند روز نمایش عمومی به خاک سپرده شود، اما این طرح به سرعت تغییر کرد. پس از بازدید بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مقبره لنین در مدت شش هفته، تصمیم گرفته شد که یک تابوت جدید و یک فضای نمایش دائمی‌تر برای لنین ساخته شود، راهکاری که بتواند جسد لنین را برای مدت بسیار طولانی‌تر از حد انتظار حفظ کند.

میدان سرخ از جاذبه های دیدنی مسکو

تمام خیابان‌های اصلی مسکو از میدان سرخ شروع می‌شود، بنابراین به راحتی می‌توان فهمید که چرا به این میدان قلب مسکو می‌گویند. میدان سرخ مسکو جاذبه‌ای شگرف است که درخشش آن هیچوقت کم نمی‌شود.

جاذبه های دیدنی مسکو

بسیاری از خیابان‌های اصلی مسکو به این میدان منتهی می‌شوند، و این سبب شده میدان سرخ میدان اصلی شهر مسکو محسوب شود. میدان سرخ مسکو نه فقط به دلیل اتفاقات تاریخی که در آن رخ داده بلکه به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. میدان سرخ نقش بسیار مهم و کلیدی را در تاریخ روسیه ایفا کرده و شاهد اتفاقات و رویدادهای متعددی در طول عمر خود بوده است. این میدان در دوره‌های مختلف تاریخی بارها مورد حمله قرار گرفته و به آتش کشیده شده است.

موزه فضانوردی مسکو

وقتی نوبت به اکتشافات فضایی می‌رسد، روسیه یکی از اولین‌های جهان به حساب می‌آید. برای همین شاید بازدید از موزه فضانوردی در هیچ کجای جهان به اندازه مسکو جذاب نباشد. این مجموعه بیشتر از ۸۵ هزار دیدنی جالب دارد که برای علاقمندان به فضا، کیهان و نجوم هنوز هم الهام‌بخش است.

جاذبه های دیدنی مسکو

در نمایشگاه اصلی موزه فضانوردی مسکو می‌توانید کپسول فضایی مورد استفاده یوری گاگارین، اولین انسانی است که به فضا سفر کرد را از نزدیک ببینید. تکه‌هایی از ماه، لباس فضایی شوروی و یک واحد پیشران موشک از دهه ۱۹۶۰ چند گزینه از مهم‌ترین جاذبه های دیدنی مسکو و موزه فضانوردی روسیه هستند.

اگر دوست دارید به جاذبه های دیدنی دیگر نقاط جهان نیز آشنا شوید، مقاله معروف ترین جاذبه های دیدنی وین را مطالعه کنید.

موزه دولتی تاریخ از جاذبه های دیدنی مسکو

موزه دولتی تاریخ مسکو یک مجموعه فرهنگی در فضای باز است که از چهار مکان تاریخی مختلف تشکیل شده است.

جاذبه های دیدنی مسکو

موزه دولتی تاریخی روسیه تقریبا ۳۰۰ هکتار وسعت دارد و پر از ساختمان‌های افسانه‌ای است. از جمله ساختمان‌های جالب این موزه و اماکن دیدنی مسکو می‌توان به کلیسای سنگی پانصد ساله، برج آب، قلعه‌های عجیب و موزه ۲۴ اتاقه چوبی اشاره کرد. در موزه ۲۴ اتاقه شما می‌توانید اتاق ناهارخوری تزار الکسی اول را از نزدیک ببینید. به جز ساختمان‌های جذاب، این مجموعه پر از باغ‌های زیبا و مناطق پیک‌نیک در کنار رودخانه به شمار می‌رود. به‌طورکلی می‌توان گفت موزه دولتی تاریخ روسیه همان نقطه‌ای است که شما می‌توانید در آن روسیه قرون وسطایی را از نزدیک ببینید.

گالری ترتیاکوف مسکو

گالری ترتیاکوف یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های هنری در جهان است که بیش از ۱۸۰ هزار نقاشی، مجسمه و آثار هنری مذهبی دارد. این گالری یکی از بهترین جاذبه های دیدنی مسکو است که به رنگ های قرمز و سفید و به سبک کلاسیک روسی ساخته شد. این جاذبه مسکو در نزدیکی کاخ کرملین قرار دارد و در اوایل قرن بیستم ساخته شده است.

جاذبه های دیدنی مسکو

خیابان آربات از جاذبه های دیدنی مسکو

خیابان آربات یکی از بهترین جاذبه های دیدنی مسکو در شب و معروف‌ترین خیابان روسیه محسوب می‌شود. آربات یکی از بهترین اماکن دیدنی مسکو برای پیاده‌روی به شمار می‌رود و از قرن پانزدهم نیز به همین دلیل مشهور شد. خیابان آربات در اصل یک مسیر تجاری در حومه شهر مسکو بوده اما اکنون در مرکز شهر قرار دارد و پر از ساختمان‌های شیک، بوتیک های لوکس و کافه های شلوغ است.

جاذبه های دیدنی مسکو

اگر به دنبال جاذبه های دیدنی مسکو در شب هستید، شب های آربات را از دست ندهید.

پارک گورکی

اگر اهل ادبیات باشید، حتما ماکسیم گورکی نویسنده مشهور روس را می‌شناسید. گورکی در زمان حیاتش پنج بار نامزد جایزه نوبل ادبیات شد، اما هرگز آن را دریافت نکرد. پارک گورکی مسکو به نام این نویسنده مشهور نامگذاری شده و درست در حاشیه رودخانه مسکو قرار گرفته دارد. یک پارک ۱۲۰ هکتاری که از برکه‌ها، درخت‌ها و فضای سبز زیبا تشکیل می‌شود.

جاذبه های دیدنی مسکو

ساختمان باگل هوس

در اوایل دهه ۱۹۷۰ معمار روسی اوگنی استمو و مهندس الکساندر مارکلوف طرح‌هایی را برای ساختن یک ساختمان غیرمعمولی در مسکو پایتخت کشور روسیه ارائه کردند که بعدها نام این ساختمان باگل هوس انتخاب شد. این ساختمان‌ توسط معمارانش به شکل حلقه‌ای با ارتفاع ۱۵۰ متر که داخل آن با فضاهای سبز و زمین‌های بازی تزئین شده است، طراحی شد. در این ساختمان‌ با بیش از نهصد آپارتمان و یک حیات بزرگ، تمام خدمات و امکانات از جمله مغازه‌، داروخانه، اتاق لباسشویی، استودیو و اداره پست وجود دارد.

جاذبه های دیدنی مسکو

جمع بندی درباره جاذبه های دیدنی مسکو

مسکو از شهرهای مهم و بسیار زیبای آسیا و جهان است که ارزش آن را دارد حداقل یک بار به این شهر سفر کرده و از جاذبه های دیدنی مسکو لذت ببرید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *