25/07/2024
جاذبه های دیدنی بارسلونا

معروف ترین جاذبه های دیدنی بارسلونا

بارسلونا یکی از زیباترین شهرهای کشور اسپانیا و البته جهان است، این شهر را شاید فقط به بندر بودن و اینکه تیم فوتبال بارسلونا از این شهر است بشناسید، اما این شهر جاهای دیدنی زیادی دارد که بهتر است قبل از سفر به کشور اسپانیا با جاذبه های دیدنی بارسلونا آشنا شوید.

معرفی جاذبه های دیدنی بارسلونا

بارسلونا را می‌توانیم یکی از شادترین شهرهای دنیا بدانیم که خیابان‌ها و کوچه‌هایش پر از موسیقی و شادی و سازه‌های تاریخی است. ساختمان‌ها، عمارت‌ها و جاذبه های دیدنی بارسلونا واقعا در معماری بی‌نظیر هستند. از کوچه پس کوچه‌های شهر که بگذریم، به ساحل زیبا و دلچسب مدیترانه می‌رسیم؛ جایی که می‌توانید از گرمای خورشید و تلألو نور آفتاب در انعکاس آبی دریا لذت ببرید.

کلیسای ساگرادا فامیلیا

کلیسای ساگرادا به خاطر معماری جالب و مرموزی که دارد به این درجه از شهرت رسیده است. جالب است بدانید در معماری این کلیسا از سه سبک معماری مدرنیسم کاتالانی، هنر نوین و گوتیک متأخر استفاده شده است.

جاذبه های دیدنی بارسلونا

سقف این کلیسا با شیشه‌های رنگی کار شده و زمانی که آفتاب به آن می‌تابد، هر بیننده‌ای را جادو می‌کند. در محوطه کلیسای ساگرادا هم مجسمه‌هایی وجود دارد که دوره‌های زندگی مریم مقدس و حضرت عیسی را به تصویر می‌کشد.

سازه کاسا میلا از جاذبه های دیدنی بارسلونا

یکی دیگر از آثار گائودی معمار مشهور اسپانیایی، عمارت زیبای کاسا میلا است که در بین سال‌های ۱۹۰۵ تا ۱۹۱۰ برای خاندان میلا ساخته شده است و کاسا میلا هم به معنی خانه میلا است. ارزش این سازه تا جایی است که در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، در سقف این عمارت دودکش‌هایی با اشکال مرموز قرار دارد که زیبایی آن را چندین برابر کرده است.

جاذبه های دیدنی بارسلونا

پارک گوئل

در این پارک مجسمه‌های زیبایی قرار دارد. اولین مجسمه، در ورودی پارک گوئل قرار دارد که یک اژدها با روکشی از کاشی است. درون این پارک سازه‌های عجیب و سحرآمیزی منتظر شماست که با دیدن آن‌ها مات و مبهوت می‌مانید. این پارک هم در لیست میراث جهانی ثبت شده است.

جاذبه های دیدنی بارسلونا

اگر دوست داشته باشید کل شهر را در یک نگاه ببینید، می‌توانید به بالای سازه‌ای بروید که در این پارک ساخته شده است. البته برای ورود به بخشی از پارک باید بلیط بخرید.

اگر اهل مسافرت و گردش هستید، حتما مقاله جاذبه های دیدنی استانبول را مطالعه کنید.

کلیسای سانتا ماریا دل مار از جاذبه های دیدنی بارسلونا

یکی دیگر از جاهای دیدنی بارسلونا که حتما باید از آن بازدید کنید، کلیسای سانتا ماریا دل مار است که سبک معماری گوتیک به نمای کلیسا شکلی جذاب و سحرآمیز بخشیده است. در بازدید از این بنا، بیشتر از همه پنجره‌های بزرگی که شیشه‌های رنگی دارند، نظر شما را به خود جلب می‌کنند. این کلیسا هم با آرامگاه‌هایی که دارد، پذیرای افراد بزرگ تاریخ شده که خود به نوعی بیان‌کننده تاریخ هستند.

جاذبه های دیدنی بارسلونا

ساحل بارسلونتا

ساحل زیبای بارسلونتا که در جوار آب‌های آبی و درخشان دریا قرار دارد، یکی از جاهای دیدنی بارسلونا است که گردشگران زیادی به آن سر می‌زنند. بخش غربی این ساحل که سنت سباستیا نام دارد، در فصل تابستان به قدری شلوغ است که حتی جای سوزن انداختن هم ندارد.

جاذبه های دیدنی بارسلونا

جاذبه های دیدنی بارسلونا، صومعه پدرالبس

این صومعه در یک باغ بهشتی به نام رینا الیسندا قرار گرفته است. جالب است بدانید که این صومعه به فرمان ملکه الیسندا در سال ۱۳۲۶ میلادی در این باغ خوش آب و هوا ساخته شد. البته صومعه پدرالبس چندین صومعه را شامل می‌شود. در بازدید از این مکان دیدنی می‌توانید از مشاهده آثار معنوی قرن بیستم حسابی به وجد بیایید.

جاذبه های دیدنی بارسلونا

پارک مون جوییک

اگر دوست دارید لحظات مفرحی همراه با عزیزان خود داشته باشید، به این پارک زیبا که در جوار کوه مون جوییک قرار دارد بروید. شما در پارک می‌توانید علاوه بر آب و هوای دلچسب از تماشای بارسلونا نیز لذت ببرید.

جاذبه های دیدنی بارسلونا

باری گوتیک از جاذبه های دیدنی بارسلونا

این محله تاریخی که با معماری بی‌نظیرش یادآور بخشی از تاریخ بارسلونا است، در میان خیابان رامبلا و لایتانا و در میدان رویال پلازا قرار دارد. قدمت هرکدام از این ساختمان‌ها به قرن‌ها پیش برمی‌گردد و شما را به قرون وسطی می‌برد.

جاذبه های دیدنی بارسلونا

جالب است بدانید که این مکان همان جایی است که حکومت کریستف کلمب را بعد از اولین سفرش تشویق و تحسین کرد. اگر حین بازدید از بناهای تاریخی و زیبای میدان رویال پلازا گرسنه و خسته شدید، می‌توانید در کافه‌های اطراف این مکان زیبا وقت بگذرانید.

اگر می‌خواهید ویزای کشور اسپانیا را دریافت کنید، لیست دفاتر اخذ ویزای اسپانیا از شیراز را مطالعه کنید.

پارک سیتا دلا

یکی از جاهای دیدنی بارسلونا پارک سیتا دلا است که در دل آن دریاچه‌ای زیبا جای گرفته است. البته در این پارک بهشتی، هیچ تاب و سرسره‌ای به چشم نمی‌خورد؛ اما می‌توانید با اجازه قایق همه جای این پارک زیبا را بگردید. البته موزه و باغ‌وحشی هم دارد که می‌توانید در آن وقت بگذرانید و از تماشای زیبایی‌های آن لذت ببرید.

جاذبه های دیدنی بارسلونا

موزه پابلو پیکاسو از جاذبه های دیدنی بارسلونا

نام پیکاسو برای ما یادآور طرح‌ها و نقاشی‌های ارزشمند اوست. این نقاش زبردست که در قرن بیستم زندگی می‌کرد آثار و نگاره‌های زیادی را بر جای گذاشته است. برخی از آثار پیکاسو که در این موزه قرار دارد، توسط دوست نزدیکش به موزه اهدا شده است.

جاذبه های دیدنی بارسلونا

بازار بوکریا

بازار بوکریا به شکل بیضی ساخته شده و همین نکته بسیار جالب توجه گردشگران واقع شده است. سقف زیبا و منحصربه‌فرد این بازار نیز از جنس آهن و شیشه است؛ بنابراین اگر در روزهای بارانی به این بازار بروید، خیال‌تان راحت است که خیس نمی‌شوید. در سفر به بارسلونا رفتن به این بازار را از قلم نیندازید، چون هم می‌توانید حسابی خرید کنید و هم از مناظر دیدنی اطراف لذت ببرید.

جاذبه های دیدنی بارسلونا

موزه هنر ملی کاتالونیا از جاذبه های دیدنی بارسلونا

یکی از مشهورترین جاهای دیدنی بارسلونا که در شناساندن تاریخ این مملکت نقش مهمی دارد، همین موزه ملی کاتالونیا است. این موزه هنری در پارک مون جوییک قرار دارد که می‌توانید ارزشمندترین آثار هنری بارسلونا را در آن مشاهده کنید.

جاذبه های دیدنی بارسلونا

قصر موسیقی کاتالان

یکی دیگر از جاهای دیدنی بارسلونا که در فهرست آثار جهانی یونسکو ثبت شده است، این عمارت باشکوه است که چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. قصر موسیقی کاتالان محلی برای برگزاری کنسرت‌هاست که توسط لوییز دومانچه مونتانر ساخته شده است. معمولاً در این قصر زیبا کنسرت‌های اپرا و موسیقی‌های محلی هم برگزار می‌شود.

جاذبه های دیدنی بارسلونا

جمع‌بندی درباره جاذبه های دیدنی بارسلونا

شهر بارسلونا شهری است که ارزشش را دارد حداقل یک بار به آنجا سفر کرده و از جاذبه های دیدنی بارسلونا لذت ببرید، سفر به این شهر برای شما بسیار به یادماندنی خواهد بود.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *